Zerwanie umowy bez konsekwencji odszkodowawczych uzyskają wszyscy klienci abonamentowi usług głosowych Plusa oraz mobilnego internetu iPlus. Operator nie będzie też blokował możliwości przeniesienia numeru. Ma to związek ze zmianami w regulaminie, który ma wejść w życie 1 lipca 2009 roku.
Plus przygotował nowy regulamin w porozumieniu z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Należy zaznaczyć, że Urząd przeprowadził dużą kontrolę w 2007 roku. Sprawdzono wówczas wzorce umów stosowanych przez operatorów sieci Plus, Era, Orange oraz Play.
UOKiK zakwestionował wtedy szereg postanowień, które do chwili obecnej nie zostały zmienione przez pozwanych przedsiębiorców. Tylko Plus uniknął pozwu w wyniku współpracy podjętej z Urzędem, zmierzającej do usunięcia kwestionowanych postanowień umownych. Przeciwko pozostałym operatorom - Erze, Orange i Play - Urząd skierował sprawy do sądu.
Nowy regulamin = możliwość zerwania umowy
Nowy regulamin ma wejść w życie 1 lipca 2009 roku. W związku ze zmianami klienci, którzy nie zaakceptują jego postanowień, będą mogli zerwać umowę z operatorem bez konsekwencji odszkodowawczych. Zgodnie z prawem operator ma obowiązek powiadomić klientów o zmianach co najmniej miesiąc przed ich wprowadzeniem.
"Operator sieci Plus rozpoczął informowanie swoich Klientów o nowym regulaminie świadczenia usług. (...) Wprowadzone w nim zmiany to przede wszystkim usunięcie postanowień, które mogłyby zostać uznane za naruszające zbiorowe interesy konsumentów oraz doprecyzowanie części zapisów tak, by były jednoznaczne dla Abonentów. (...) Sama wysyłka informacji o zmianach wraz z treścią Nowego Regulaminu została zaplanowana w taki sposób, aby poinformować o tym wszystkich z zachowaniem odpowiednich okresów wymaganych prawem" - stwierdził Arkadiusz Majewski z sieci Plus w rozmowie z Dziennikiem Internautów.
Majewski dodaje, że omawiane zmiany dotyczą klientów abonamentowych, korzystających zarówno z usług telefonicznych, jak i oferowanego przez Polkomtel S.A. mobilnego internetu (iPlus).
UKE potwierdza informację
Zmiany w regulaminie i zerwanie umowy bez konsekwencji potwierdza Jacek Strzałkowski, rzecznik prasowy Urzędu Komunikacji Elektronicznej. "Klienci mają prawo do niezaakceptowania regulaminu, co oznacza zerwanie umowy bez konsekwencji - mówi redakcji DI Jacek Strzałkowski. - Operator zawiadamia klienta, że zmienił regulamin i wskazuje termin, w jakim można go poinformować o braku akceptacji nowego regulaminu. Jeśli w określonym terminie nie ma informacji od klienta, że nie akceptuje regulaminu, to umowa trwa dalej".
Według danych zebranych przez Dziennik Internautów klienci będą mogli wypowiedzieć umowę w terminie 7 dni od upływu terminu płatności rachunku, z którym zostało przesłane zawiadomienie. Ciekawą informację stanowi fakt, iż nowi klienci, którzy w salonie Plusa decydują się na podpisanie umowy, zostają zapoznani z treścią obecnego oraz nowego regulaminu.
Plus: klientom nie opłaca się zrywać umowy
Co na ten temat ma do powiedzenia Plus? Elżbieta Ptaszyńska-Sadowska, rzeczniczka prasowa operatora przekonuje, że zerwanie umowy jest dla klientów nieopłacalne:
Nie opłaca się klientom rezygnować, bo te zmiany są dla nich bardzo korzystne i bardzo prokonsumenckie. Wynikają one z zainicjowanej przez nas dyskusji z UOKiK, której efektem jest przygotowanie nowego regulaminu. Uwzględniliśmy pewne propozycje UOKiK, z kolei Urząd uwzględnił też część z naszych racji i w efekcie znajdzie się w tym regulaminie wiele zapisów bardzo korzystnych. Przykładowo dotychczas w sytuacji, gdy klient nie otrzymał rachunku (np. z winy poczty), nie był zwolniony z opłaty w terminie. W tej chwili takiego zapisu w regulaminie nie będzie. Jako jedyny operator będziemy mieli bardzo korzystne zasady odszkodowania. W gruncie rzeczy klientom zerwanie umowy się nie opłaca, to nie jest powód.
Rzeczniczka podkreśla też, że dzięki poczynionym staraniom, Plus jako jedyny operator nie został ukarany przez UOKiK.
Przeniesienie numeru możliwe
Dziennik Internautów pytał również przedstawicielkę Plusa o możliwość przeniesienia numeru do innego operatora po zerwaniu umowy z powodu niezaakceptowania nowego regulaminu. Elżbieta Ptaszyńska-Sadowska odpowiada, że to, co zrobi użytkownik, to jest jego sprawa.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*