Pięć lat temu założyciele YouTube wystartowali z wersją beta youtube.com. Platforma miała być miejscem, gdzie każdy może w łatwy sposób przesłać swoje filmy i dzielić się nimi z całym światem. Założenie twórców YouTube zostało spełnione. Aktualnie YouTube notuje ponad 2 miliardy odsłon dziennie! W samej tylko Europie, Bliskim Wschodzie oraz Afryce jest to ponad 400 milionów odsłon dziennie. 70% materiałów wideo pochodzi spoza USA - informują przedstawiciele serwisu.
Z okazji swoich piątych urodzin YouTube uruchomił specjalny urodzinowy kanał: youtube.com/fiveyear. Można tu znaleźć materiały wideo prezentujące pięcioletnią historię serwisu, jak również film „My YouTube Story”. Dokumentalista Stephen Higgins pokazuje w nim najbardziej wzruszające i osobiste historie udostępniane przez użytkowników platformy oraz ich wpływ na życie społeczności YouTube. Zobaczyć można również światowe gwiazdy wskazujące pięć swoich ulubionych filmów znalezionych na YouTube oraz interaktywną oś czasu dokumentującą pięć lat serwisu.
Wszystko zaczęło się bardzo prozaicznie – założyciele serwisu Chad Hurley, Steve Chen oraz Jawed Karim podczas kolacji u jednego z nich w San Francisco zastanawiali się, jak w prosty i łatwy sposób dzielić się plikami wideo. Wtedy wpadli na pomysł założenia platformy internetowej będącej miejscem, w którym każdy, kto posiada kamerę oraz dostęp do internetu, mógłby się podzielić swoją historią z całym światem.
W Walentynki 2005 Hurley zarejestrował firmę YouTube, zastrzegł logo i nazwę domeny. Trzy miesiące później załoga rozpoczęła testy serwisu w wersji beta. Już w listopadzie 2005 YouTube otrzymał dofinansowanie z funduszu Sequoia Capital i miesiąc później został oficjalnie otwarty.
Początkowo zespół platformy liczył kilka osób i pracował w małym biurze w mieście San Mateo w Kalifornii. Jednak każdego dnia rozrastał się i kiedy w październiku 2006 Google wykupił YouTube, pracowało w nim już 65 osób. Wtedy biuro w San Mateo okazało się za małe i cała ekipa YouTube przeprowadziła się do San Bruno w Kalifornii.
Dziś internet rozwija się w zawrotnie szybkim tempie, podobnie jak YouTube, który niejednokrotnie wprowadza na rynek nowatorskie rozwiązania. Już teraz można oglądać i umieszczać obrazy w rozdzielczości 1080p Full–HD, a także cieszyć się filmami w technologii 3D. W założeniu YouTube wysokiej jakości filmy czy możliwość szybkiego ładowania plików muszą być dostępne na dowolnym urządzeniu, zawsze i wszędzie.
YouTube to również największa na świecie internetowa społeczność medialna. Co minutę na YouTube umieszczane są 24 godziny nowych materiałów wideo. Strona youtube.com codziennie generuje ponad 2 miliardy odsłon, dostarczając rozrywki, sportowych wrażeń czy różnego rodzaju informacji ze świata, testów produktowych i instruktaży społeczności na całym świecie.
W Polsce YouTube ma blisko 10 milionów użytkowników. Z platformy YouTube korzystają wszyscy, począwszy od zwykłych ludzi, po gwiazdy showbiznesu i osoby piastujące najwyższe stanowiska państwowe, jak np. prezydent Stanów Zjednoczonych, Królowa Elżbieta czy Papież Benedykt XVI, którzy mają swoje oficjalne kanały.
Na YouTube znajdziemy koncerty i wydarzenia sportowe relacjonowane na żywo do ponad 200 krajów na świecie. Z platformą współpracują światowe wytwórnie filmowe, takie jak np. Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), stacje telewizyjne, takie jak BBC, HBO, CNN, czy wydawcy, w tym m.in. New York Times, National Geographic oraz polska Agora.
Partnerami YouTube są również zdolni młodzi artyści, którzy potrafią tworzyć niezwykłe rzeczy. Materiały dostępne YouTube to całkowicie ich zasługa - uważają przedstawiciele serwisu. Dzięki platformie mogą oni dotrzeć do publiczności na całym świecie, a ich talent ma szanse zostać odkryty, jak na przykład Paweł Czarny z Mielca, który wraz ze współczesnymi gwiazdami muzyki klasycznej zagrał w słynnej sali koncertowej Carnegie Hall w Nowym Jorku w pierwszej Orkiestrze Symfonicznej YouTube.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*