Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

PBI: nawet jeśli lokalnie, to w internecie

08-12-2011, 18:39

W ciągu dwóch lat znacznie poszerzył się zakres informacji na temat regionów. Wzrósł także odsetek osób dzielących się nimi za pośrednictwem sieci - wynika z sondażu PBI. Na witryny lokalne lub regionalne zagląda prawie dwie trzecie internautów.

robot sprzątający

reklama


Informacje na temat miejscowości i regionu czerpiemy z internetu
fot. PBI - Informacje na temat miejscowości i regionu czerpiemy z internetu
Z przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu sondażu wynika, że aż 93 proc. internautów w wieku 18-54 lat wiedzę na temat swojej miejscowości (regionu) czerpie z internetu. Jest to najchętniej wybierane źródło informacji na ten temat. W następnej kolejności, szukając informacji regionalnych, internauci sięgają po lokalne gazety (72 proc.) i oglądają lokalną telewizję (41 proc.). W stosunku do danych z 2009 roku można zauważyć, że internauci częściej jako źródło informacji podają lokalne gazety i rozgłośnie radiowe, rzadziej zaś lokalne stacje telewizyjne oraz lokalne wiadomości w ogólnopolskiej telewizji.

Czego szukamy na temat miejscowości i regionu?
fot. PBI - Czego szukamy na temat miejscowości i regionu?
W ciągu dwóch lat znacznie poszerzył się zakres poszukiwanych informacji regionalnych. Internauci chętniej niż dwa lata temu sięgają do internetu, szukając wiadomości z każdej z kategorii wymienionych na wykresie obok. Obecnie aż 78 proc. badanych czerpie wiedzę o planowanych imprezach i wydarzeniach kulturalnych z internetu, a dla 75 proc. sieć stanowi źródło informacji na temat komunikacji miejskiej.

Czytaj też: Google zawyżyło liczbę odsłon Facebooka?

W jaki sposób dzielimy się wiedzą o regionie lub miejscowości w sieci
fot. PBI - W jaki sposób dzielimy się wiedzą o regionie lub miejscowości w sieci
Wyraźnie wzrósł też odsetek osób dzielących się w internecie informacjami o swoim regionie. W 2009 roku jedynie 48 proc. zapytanych udostępniało takie wiadomości online. Obecnie robi to 71 proc. respondentów. Internauci najczęściej przesyłają linki do ciekawych stron i wydarzeń (54 proc.) oraz komentują opublikowane już informacje, wydarzenia czy recenzje (33 proc.). Dużą popularnością cieszy się również udostępnianie linków w serwisach społecznościowych (29 proc. zapytanych).

Liczba użytkowników serwisów regionalnych
fot. PBI - Liczba użytkowników serwisów regionalnych
Także według badania Megapanel systematycznie rośnie liczba użytkowników i zasięg serwisów z informacjami lokalnymi i regionalnymi - na początku 2006 roku serwisy te miały 5 milionów użytkowników, zaś we wrześniu 2011 liczba użytkowników zbliżyła się do 12 milionów. Znacząco zwiększył się również zasięg tych serwisów wśród internautów - z 41 procent do 62 procent (w okresie jak powyżej). Na witryny lokalne/regionalne zagląda obecnie prawie dwie trzecie internautów.

Pełna treść raportu dostępna jest pod adresem: www.pbi.org.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E