Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Packshot to z angielskojęzycznej definicji fotografia opakowania produktu w formie, w jakiej można odnaleźć go na półkach sklepowych. Packshotami w branży mediowej ogólnie przyjęło się określać fotografię produktów na potrzeby katalogów, sklepów internetowych i portali aukcyjnych.

Packshoty - fotografia produktowa na miarę XXI wieku

Fotografia produktowa na potrzeby reklamy internetowej, czy prezentacji produktów w sklepach internetowych ostatnimi czasy staje się jedną z najbardziej popularnych dziedzin wykonywanych usług fotograficznych. Niegdyś wykonywana jedynie przez wąskie grono specjalistów perfekcyjnie władających umiejętnościami oświetleniowymi. Packshot to zasadniczo fotografia produktu w opakowaniu lub w formie, w jakiej może być znaleziony przez klienta docelowego na półce sklepowej. 

Jak zorganizować produkcję zdjęć packshotowych dla swojej marki ?

Packshoty można wykonać samodzielnie, jednak nie każde przedsiębiorstwo zatrudnia osoby wystarczająco kompetentne do wykonania zadania fotografowania na odpowiednim poziomie jakościowym. Niektóre marki, współpracując z agencjami interaktywnymi mogą zamówić u nich wykonanie zdjęć produktów. Często jednak nadzór nad tym procesem powinien mieć dział marketingu lub nawet projektant. Wtedy najlepszą metodą jest zatrudnienie wyspecjalizowanego w produkowaniu sesji packshotów studia fotograficznego. Im dokładniej sprecyzujemy wymagania tym sprawniej przebiegnie cały proces.

Packshoty - fotografia produktowa na miarę XXI wieku

Na co zwracać uwagę przy wykonywaniu packshotów ?

Odpowiednie zdjęcia produktów powinny charakteryzować się techniczną poprawnością i zdolnością do komplementowania przedstawianych rzeczy. Packshot powinien mieć dobrze odwzorowany kolor, powinien oczywiście jako fotografia być odpowiednio skomponowany a z technicznego punktu widzenia w maksymalnym stopniu wypełniać kadr, aby nie marnowała się cenna w czasopiśmie lub sklepie internetowym przestrzeń graficzna. Im dokładniej odwzorujemy kolory na packshotach tym mniejsze będzie prawdopodobieństwo zwrotów towarowych, których to jako sprzedawcy boimy się często najbardziej w kontekście prowadzenia internetowej sprzedaży. Z czysto informacyjnego punktu widzenia packshot w jednym ujęciu powinien prezentować możliwie najwięcej informacji o fotografowanym przedmiocie. Dobre jakościowo packshoty prezentują sfotografowane produkty podkreślając jednocześnie ich największe i najważniejsze dla grupy docelowej zalety.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag packshotytag nowptag nols