Empik szturmuje rynek e-booków swoim czytnikiem za prawie 600 zł. W rękawie ma asa w postaci bazy 7 tys. publikacji.
Ruszyła przedsprzedaż czytnika e-booków OYO, który ma być wisienką na torcie w kampanii Empiku uczącej czytania elektronicznych książek. Główną zaletą ma być wygoda, ale także cena.
W sierpniu br. Ceneo przeanalizowało zachowanie klientów na rynku czytników. Okazało się wtedy, że najtańszy kosztował nieco ponad 800 zł, a najpopularniejsza dziesiątka to ceny sięgające średnio tysiąca złotych. Czytnik OYO w przedsprzedaży kosztuje 595 zł, więc średnia różnica to ok. 400 zł. Po 16 listopada cena czytnika wzrośnie do 649,49 zł.
OYO charakteryzuje się ekranem (6”) typu e-papier, dzięki któremu światło ma się od niego nie odbijać i nie męczyć oczu. Jedno ładowanie baterii ma pozwolić na przeczytanie 8 tys. stron, a do tego waga - 240 g. Czytnik obsługuje najpopularniejsze formaty dla e-booków: ePub, PDF, HTML i TXT.
Czytnik Empiku będzie można także wykorzystać jako urządzenie do słuchania audiobooków, ponieważ posiada wejście słuchawkowe (3,5 mm), czytnik kart pamięci MicroSD (do 32 GB) i złącze MicroUSB. Pomimo że wbudowano w nim połączenie Wi-Fi, OYO jest w pewien sposób ograniczony. Urządzenie pozwoli tylko na połączenie się ze sklepem Empik.com (z działem e-booków) oraz w celu aktualizacji oprogramowania i wykonania rejestracji Adobe ID.
Empik ma ochotę na rynek książek elektronicznych, gdzie pojawił się także Plus GSM, który otworzył internetową księgarnię z e-bookami, audiobookami i e-prasą. Wtedy to (maj 2010) wspomniany już Empik objął 51% udziałów w spółce Virtualo handlującej elektronicznymi książkami.
Za wieloletnią marką na rynku poszli wydawcy, którzy zdecydowali się wydawać swoje publikacje w formacie ePub, PDF i PDF-DRM. Na tej liście jest już ponad 60 wydawnictw, a do końca roku Virtualo ma posiadać bazę ponad 7 tys. elektronicznych książek, co ma skusić klientów do porzucenia papierowych odpowiedników i chwycenia w ręce czytników.
W sierpniu br. Amazon informował o świetnej sprzedaży czytnika Kindle 3, a fundamentem dla dobrych wyników finansowych na amerykańskim rynku miały być właśnie e-booki i czytniki elektronicznych książek. Jeśli polski rynek jest na to gotowy, może okazać się, że Kindle będzie miało odpowiednika w postaci OYO, a Empik będzie cieszył się z dużych zysków.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|