Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Outsourcing marketingu - kompetencje, wiedza i know-how

29-05-2017, 15:00

Koszty zatrudnienia w Polsce rosną. Polski rząd od 2018 roku będzie podnosił pensję minimalną o kolejne złotówki. Oznacza to, że koszty zatrudnienia i tworzenia nowych stanowisk pracy będą coraz wyższe. Pracodawcy coraz częściej zastanawiają się czy zatrudnienie dodatkowych pracowników przyniesie wartość dodaną czy tylko podniesie koszty operacyjne. Podwyższenie płacy minimalnej w długim okresie czasu będzie miało wpływ również na pensje oraz wynagrodzenie pozostałych pracowników wyższego szczebla.

marketing - twojmarketer.pl

W obecnej chwili zatrudnianie pracowników z Ukrainy powoduje to, że Pracodawcy nie maja większego problemu ze znalezieniem rąk do pracy (niska stopa bezrobocia). Co oznacza, że wyższe koszty pracy jeszcze w nie uderzyły w Pracodawców tak bardzo. Natomiast za chwilę wzrost płac oraz najniższy wskaźnik bezrobocia będzie wiązał się z trudnościami przy zatrudnianiu – brak tanich i dostępnych pracowników. Oczywiście jeśli mówimy o wysoko wyspecjalizowanych pracownikach to już jest inna kwestia. Tutaj system zatrudnienia kogokolwiek nie ma najmniejszego sensu.

Kolejną ważną rzeczą, która coraz częściej ma miejsce jest zmiana systemu zatrudniania pracownika. Kiedyś większość firm zatrudniała młode osoby, tańsze, bez doświadczenia. Oznaczało te, że w perspektywie kilku lat firma musiała zainwestować w pracownika w inny sposób. Ale było warto. Obecnie na rynku ten trend się zmienia. Pracodawca szuka kompetentnych osób do pracy, których nie będzie musiał szkolić i inwestować. Oznacza to, że pracownik tani w perspektywie kilku lat jest de facto pracownikiem droższym. Pracodawcy zdecydowanie już przekonali się, że wysokiej klasy specjalistów nie da się kupić tanio. Ciągła inwestycja w pracownika nie przekłada się od razu na wyniki. Po za tym rynek bardzo szybko się zmienia, szybciej niż wiedza większości firm i Przedsiębiorstw. A to oznacza, że tani, niewyszkolony pracownik całkowicie odbiega od rynku.

Identycznie zachowuje się rynek pracowników marketingu. Dynamiczne zmiany komunikacji marketingowej z off-line na on-line wymuszają bardzo dużą specjalizację poszczególnych umiejętności. Nie można mieć jednego człowieka od wszystkiego. Kiedy w grę wchodzą pieniądze na inwestycje Pracodawca musi mieć pewność, że jego strategia i działania marketingowe będą odpowiednio przygotowane i będą reagować na dialog z otoczeniem. Koszt zatrudnienia wysokiej klasy marketera jest relatywnie wysoki ale jego wkład w budowanie Przedsiębiorstwa jest bardzo istotny. Nowe kanały komunikacji, nowa wiedza, kompetencje, umiejętność przewidzenia rynku, zachowań konsumenckich i świadomość biznesowa to są te najważniejsze elementy, które powinien posiadać marketingowiec.

Nie jest łatwo znaleźć do pracy odpowiedniego marketera. W związku z tym, że osoby pracujące w działach marketingu mają dość spory wpływ na strategie i wynik finansowy całego Przedsiębiorstwa, to decyzja dotycząca jego zatrudnia jest trudna. Outsourcing marketingu zdecydowanie ten problem rozwiązuje. W przypadku współpracy na zasadzie outsourcingu Pracodawca tak naprawdę kupuje tylko świadczenia, serwis a nie człowieka. Kupuje to co marketingowiec ma najlepszego do zaoferowania czyli: kompetencje, wiedzę, doświadczenie, know-how i wiele innych elementów wiedzy. To właśnie te cechy mają znaczący, jeśli nie jedyny i bezpośredni wpływ na prowadzenie biznesu. Sam człowiek nie jest potrzebny do wykonania zadania. Natomiast jego wiedza, kompetencje są bezcenne. Outsourcing marketingu to nic innego jak abonament, subskrypcja na marketera, gdzie istotą transakcji jest zapewnienie ciągłego serwisu i poprawa efektywności funkcjonowania Przedsiębiorstwa.

Outsourcing marketingu ma olbrzymie znaczenie na koszty operacyjne. Wiele firm nie jest sobie w stanie pozwolić na wysoko wyspecjalizowanych marketerów. Dzięki outsourcing marketingu jest taka możliwość. Teraz każda firma może pozwolić sobie na zatrudnienie bardzo dobrego pracownika w przystępnej i odpowiedniej cenie. Takie rozwiązanie daje korzyści obydwu stronom. Z perspektywy Pracodawcy - relatywnie niskie koszty, minimalizacja ryzyka, brak dodatkowych kosztów tworzenia stanowiska pracy. Dla Marketera to nowe wyzwania, nowe możliwości, utrzymanie wynagrodzenia na podobnym poziomie albo nawet wyższym co praca na etacie. Każda ze stron ma wymierne korzyści z tej transakcji.

Już w tej chwili widać olbrzymie zmiany na rynku. Nie trzeba posiadać na własność samochodu, żeby nim jeździć. Nie trzeba posiadać komputera, żeby go używać. Nie trzeba posiadać księgowych, żeby mieć rozliczone faktury i naliczone płace. Nie trzeba mieć marketera na etacie, żeby prowadzić skuteczne i adekwatne działania marketingowe. W przyszłości wszystko będzie abonamentem, subskrypcją na używanie a nie posiadanie. Bo koszty będą niższe a sposób korzystania i efekt taki sam.

 

www.twojmarketer.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E




Tematy pokrewne:  

tag marketingtag komunikat firmy