Mimo że lepsze niż rok wcześniej, to jednak gorsze niż oczekiwano. Trwa wyprzedaż akcji Oracle'a po publikacji wyników finansowych za drugi kwartał 2012 roku.
reklama
Firma Oracle, jeden z czołowych producentów oprogramowania, opublikowała wyniki finansowe za drugi kwartał 2012 roku. Przychody w tym okresie wyniosły 8,8 mld dolarów i były o 2 proc. wyższe niż osiągnięte w zeszłym roku. Z nowych licencji programowych firma uzyskała 2,0 mld dolarów, o 2 proc. więcej niż w drugim kwartale 2011 roku. Rynek oczekiwał jednak wzrostu do 2,2 mld dolarów. Z kolei o 9 proc. więcej wygenerowały aktualizacje oprogramowania, a także usługi wsparcia - przychody wyniosły 4,0 mld dolarów. Sprzedaż sprzętu spadła natomiast o 14 proc. do poziomu 953 mln dolarów. Tutaj oczekiwano 1,06 mld dolarów.
Zysk operacyjny wyniósł 3,1 mld dolarów, czyli o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Marża operacyjna ukształtowała się z kolei na poziomie 35 proc. Z kolei zysk netto wzrósł o 17 proc., osiągając 2,2 mld dolarów. Zysk na akcję także zwiększył się o 17 proc., do 43 centów.
W komunikacie prasowym przeczytać można, że firma zwiększyła w pierwszej połowie 2012 roku liczbę stanowisk sprzedażowych o 1700 osób na całym świecie. Mark Hurd, dyrektor generalny Oracle'a, wierzy, że to w połączeniu z nowymi produktami (Fusion Cloud ERP czy Cloud CRM) pozwoli osiągnąć jeszcze bardziej dynamiczny wzrost w drugiej połowie roku.
Agencja Reuters zauważa jednak, że wyniki finansowe firmy, po raz pierwszy od dziesięciu lat, minęły się z oczekiwaniami inwestorów. Spowodowało to wyprzedaż akcji - w tej chwili kurs spada o ponad 13 proc. Rosną bowiem obawy, czy trzeci największy producent oprogramowania będzie w stanie sprostać wyzwaniom, jakie niesie ze sobą spowolnienie gospodarcze.
Oracle postanowiła także o przeznaczeniu 5 mld dolarów na program skupu własnych akcji.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*