Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Oracle musi zmniejszyć liczbę zarzutów wobec Google'a - ze 132 do 3

07-05-2011, 14:38

Sędzia uznał bowiem, że obecna liczba przypadków jest zdecydowanie zbyt wysoka i nakazał firmie jej zmniejszenie. Oracle będzie musiała wybrać te, które i tak pokażą, że doszło do naruszenia siedmiu patentów.

Od sierpnia zeszłego roku przed sądem okręgowym dla Północnego Okręgu stanu Kalifornia trwa walka między Oracle'em a Google'em odnośnie wykorzystania siedmiu patentów technologii Java w mobilnym systemie operacyjnym Android. Ich właściciel, czyli Oracle, zarzuca firmie z Mountain View bezprawne naruszenie. Firma domaga się wstrzymania rozwoju i dystrybucji systemu, a także wysokiego odszkodowania za celowe i świadome naruszenie własności intelektualnej.

>> Czytaj więcej: Google: Oracle to hipokryci

Google oczywiście w całości odrzuca zarzuty konkurenta. Odniosła też przed sądem pierwsze małe zwycięstwo. Sędzia William Alsup nakazał Oracle'owi zmniejszenie zarzutów w pozwie wobec Androida ze 132 do 3, uznając, że obecna ich liczba jest po prostu za wysoka. Co więcej, firma nie będzie mogła ponownie włączyć tych zarzutów do pozwu, chyba że dotyczyć będą innego produktu.

Oracle musi zredukować liczbę zarzutów do 40 w ciągu tygodnia od momentu dostarczenia jej decyzji, do 20 w terminie do 24 sierpnia oraz do trzech do 17 października. Jeśli strony nie dojdą ze sobą do porozumienia poza sądem, pierwsza rozprawa będzie miała miejsce 31 października br.

Firma nadal ma szanse na wygranie odszkodowania od Google'a, jednak ma znacznie mniej argumentów w ręku. Będzie bowiem musiała wybrać jedynie trzy najbardziej klarowne przypadki naruszenia jej patentów. Większość zarzutów i tak opierała się na przekonaniu, że Google masowo skopiowała skrypty Javy do silnika Dalvik.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *