Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

OpisyProduktów - darmowa baza zdjęć i opisów dla sklepów internetowych

01-06-2010, 10:21

Baza opisów i zdjęć produktów FMCG skierowana do środowisk e-commerce będzie tworzona bezpośrednio przez producentów tych dóbr - informują przedstawiciele nowego na polskim rynku serwisu OpisyProduktow.pl, który ma stać się odpowiedzią na potrzeby sklepów internetowych.

Serwis OpisyProduktow.pl będzie bazą opisów i zdjęć produktów udostępnianą za darmo sklepom internetowym. Baza będzie tworzona bezpośrednio przez producentów produktów, co ma zapewnić właścicieli e-sklepów, że dostarczane im informacje będą rzetelne, aktualne oraz estetyczne.

W obecnej chwili działa wersja „beta” serwisu. Oprócz opisów kilkudziesięciu marek można tam znaleźć skrócone opracowania badań przeprowadzonych przez twórców OpisyProduktow.pl. Oczekują oni na komentarze zarówno od sklepów internetowych, jak i od producentów.

>> Czytaj też: Sprzedawanie w sieci żywności ma przyszłość

Strona OpisyProduktow.pl
fot. - Strona OpisyProduktow.pl
- W naszych rozmowach z osobami kupującymi w internecie często słyszeliśmy narzekanie, że w e-sklepie nie można dotknąć produktu, nie można przeczytać informacji zawartych na opakowaniu – mówi Wojciech Mocarski, dyrektor zarządzający serwisem OpisyProduktow.pl. – Postanowiliśmy stworzyć serwis, który poprawi jakość opisów i zdjęć, który wprowadzi w życie naszą koncepcję e-opakowania, czyli elektronicznego odpowiednika kolorowego nadruku na opakowaniu. Najpierw postawimy na istniejące technologie, czyli wysokiej jakości zdjęcia oraz opisy tak przygotowane, aby ułatwiały podjęcie decyzji zakupowej. W dłuższej perspektywie mamy nadzieję na popularyzację tzw. wideo-opisów, czyli multimedialnych prezentacji cech produktu znanych np. z Amazon Kindle – dodaje przedstawiciel serwisu.

Z badań przeprowadzonych przez OpisyProduktow.pl wynika, że dobrze opisany produkt ma szanse sprzedać 50 proc. więcej egzemplarzy, niż jego odpowiednik z gorszym opisem. Dodatkowo dobrze przygotowany opis ma również poważną funkcję marketingową – wspomaga zapamiętywalność cech produktu nawet o 70 proc.

- Chcemy zachęcić do współpracy możliwie wielu producentów, bo przecież e-commerce to bardzo efektywne medium liczące przeszło 100 milionów odsłon miesięcznie tylko w kategoriach „żywność” i „chemia”. Odsłony te w darmowy sposób prezentują produkty i mają ultra-bezpośredni wpływ na miliony decyzji zakupowych podejmowanych w danym momencie. Co istotne, informacja produktowa dociera do konsumenta w momencie, kiedy jest on otwarty na jej przyswojenie – podkreśla Wojciech Mocarski.

>> Czytaj też: Nowy lider sprzedaży komputerów

Serwis OpisyProduktow.pl jest projektem współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Działanie 8.1.

Witryna OpisyProduktow.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Samsung



fot. HONOR








fot. Freepik