Oczekujemy informacji a nie reklam na stronach firmowych

03-11-2011, 21:55

Ceny produktu lub usługi i zakresu działalności przedsiębiorstwa - tych informacji najczęściej poszukują Polacy na stronach internetowych firm, wynika z badania Millward Brown SMG/KRC dla Rzetelnej Firmy. Najczęstszym problemem, z jakim spykają się konsumenci, są natarczywe reklamy, które uniemożliwiają pełne zapoznanie się z treścią firmowych witryn WWW.

Z badania wynika, że wśród osób odwiedzających firmowe strony internetowe najwięcej, bo aż 85 proc., szuka informacji na temat cen produktów i usług, które są oferowane. Dla ponad trzech czwartych Polaków firmowa strona internetowa jest miejscem, gdzie chcieliby znaleźć dane na temat zakresu działalności przedsiębiorstwa. Z kolei 69 proc. osób na witrynie WWW poszukuje informacji o lokalizacji firmy, numerze telefonu czy adresie e-mail. Dla internautów ważne są również informacje, które potwierdzają doświadczenie przedsiębiorstwa i jego wiarygodność. Takich wiadomości szuka odpowiednio 42 i 34 proc. Polaków.

Czego szukamy na stronach firmowych
fot. Rzetelna Firma - Czego szukamy na stronach firmowych
- Nie ulega wątpliwości, że przedsiębiorcy do komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi powinni wykorzystywać firmowe strony internetowe. Należy jednak pamiętać o dostosowaniu ich struktury do oczekiwań osób je odwiedzających. Oprócz podstawowych informacji na temat przedsiębiorstwa i jego oferty strona internetowa powinna budować wizerunek przedsiębiorstwa jako wiarygodnego i doświadczonego partnera w biznesie – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

Czytaj też: Młode polskie firmy nie wierzą w internet

Największym utrudnieniem niemal dla wszystkich respondentów (94 proc.) odwiedzających firmowe strony WWW są wyskakujące, natarczywe reklamy. Polacy zwracają uwagę również na problemy techniczne związane z prawidłowym funkcjonowaniem witryn firmowych (66 proc.) czy nieczytelny układ graficzny (56 proc.). Zastrzeżenia niemal dwóch trzecich badanych budzi niemożność znalezienia podstawowych danych teleadresowych przedsiębiorstwa. Z kolei prawie połowa Polaków skarży się na zbyt specjalistyczny język, który utrudnia im pełne zrozumienie treści zawartych na firmowych witrynach WWW.

Czego utrudnia znalezienie informacji na stronach firmowych
fot. Rzetelna Firma - Czego utrudnia znalezienie informacji na stronach firmowych
- Stworzenie strony internetowej niespełniającej oczekiwań klientów niesie dla przedsiębiorcy więcej złego niż dobrego. Osoby, którzy na firmowej witrynie WWW nie będą w stanie znaleźć podstawowych informacji na temat przedsiębiorstwa lub spotkają się z treściami nieczytelnymi i niezrozumiałymi, z dużym prawdopodobieństwem nie zdecydują się na korzystanie z jej usług - stwierdza Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

Badanie „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” wskazuje oczekiwania Polaków wobec stron WWW przedsiębiorstw. Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy