Niewielka liczba firm transportowych umożliwia zakup biletów online i choć strona przewoźnika w internecie jest, to po bilety trzeba stanąć w najprawdziwszej kolejce. Polacy kolejkowe tradycje mają długie, lecz raczej nie chcą ich kontynuować, tak przynajmniej wynika z ostatniego badania.
reklama
Z badania przeprowadzonego na zlecenie platformy Busradar wynika, że 73% przewoźników posiada stronę internetową, jednak optymizm maleje wraz z informacją, że tylko 11% z nich prowadzi sprzedaż biletów online. Co gorsza, 81% nie zamierza w ogóle wprowadzić sprzedaży w sieci.
Powodów może być kilka. Zgodnie z wynikami wspomnianego badania 21% przewoźników ocenia, że w obszarze swojej działalności nie mają konkurencji. Oferując połączenia między małymi miejscowościami, gdzie nie funkcjonują giganci branży, czują się względnie stabilnie.
Ponadto małym firmom trudno konkurować z gigantami i dają za wygraną już w przedbiegach. Według ekspertów niepotrzebnie, ponieważ dzięki platformom zrzeszającym branże oferujące usługi turystyczne (jak np. booking.com czy Airbnb) małe firmy mają szansę dotrzeć z ofertą do zainteresowanych.
Z roku na rok w Polsce przybywa użytkowników zakupowych platform i aplikacji. Z danych Eurostatu wynika, że 45% Polaków kupuje online. Najchętniej odzież, książki i bilety do kina i teatru - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”. Wśród produktów i usług, które Polacy mają zamiar kupić przez internet w najbliższej przyszłości to właśnie “podróże i rezerwacje” zajmują pierwsze miejsce.
Źródło: Busradar
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|