W końcu do naszego kraju dotarło lato a wraz z nim większe temperatury. Właścicieli lokali gastronomicznych oraz sprzedażowych zastanawiają się nad tym, jak zabezpieczyć swoje produkty. Wystarczy zainwestować w szafy chłodnicze. Artykuł ten poruszy najważniejsze aspekty przy wyborze tego typu urządzeń.
Większość osób związanych z branżą gastronomiczną lub sprzedażową powinno wiedzieć, czym tak naprawdę są szafy chłodnicze. Jednak dla formalności wyjaśnimy Wam ten termin. Szafy chłodnicze to urządzenia mechaniczne, w których panuje obniżona temperatura. Zazwyczaj mieści się ona w zakresie od -1°C do +10°C jednak liczby te zależne są od wybranego modelu maszyny. Parametry te wystarczają do przechowywania i eksponowania produktów łatwo psujących się bez obaw, iż się one zepsują. Tego typu wyposażenie powinni posiadać właściciele sklepów spożywczych bądź lokali gastronomicznych.
Szafy chłodnicze mogą pełnić różnorodną funkcję w wielu miejscach. Co za tym idzie, producenci musieli wykonać różne maszyny do innych zadań. Właśnie z tych względów spotkacie trzy najpopularniejsze rodzaje tego typu urządzeń:
Szafy chłodnicze zapleczowe (czasami nazywane pełnymi) – w ich budowie charakterystyczne jest to, że nie posiadają one żadnych przeszkleń. W całości wykonane są ze stali nierdzewnej. W celu zobaczenia, co znajduje się w środku, należy otworzyć drzwiczki. Z tych względów możemy je spotkać na zapleczach lokali gastronomicznych bądź sprzedażowych.
Szafy chłodnicze jednostronnie przeszklone – ten typ produktów został stworzony do prezentacji towarów. Aby zadanie to było wykonane w odpowiedni sposób, wytwórcy zdecydowali się na umieszczenie tafli szkła w skrzydle drzwi. To właśnie one umożliwiają zajrzenie do środka bez uprzedniego otwierania urządzenia.
Wyżej wymienione typy urządzeń chłodniczych są masowo produkowane przez różnych producentów. Wybór odpowiedniego zależy tak naprawdę od zadań, jakie chcecie przed nimi postawić.
Teraz najważniejsze pytanie: Czym kierować się przy wyborze szaf chłodniczych? Niewątpliwie ich rodzajami, ale nie tylko. Podpowiemy jeszcze, jakie inne parametry należy sprawdzić przed zakupem. Tak prezentuje się nasza lista:
Wymiary – to one determinują, ile miejsca będą zajmowały szafy chłodnicze w Waszym lokalu. Musicie dokładnie wiedzieć, jaką przestrzeń możecie zagospodarować pod ich postawienie.
Klasa klimatyczna – Występują dwie klasy klimatyczne: 4 oraz 3. W gruncie rzeczy określają one, w jakich temperaturach mogą pracować urządzenia. Po ich przekroczeniu ich funkcjonowanie może być niepoprawne.
Rodzaj czynnika chłodniczego – przez wiele lat maszyny napełniano różnymi czynnikami chłodniczymi. W tym momencie standardem stał się ten oznaczony symbolem R290. Jest on bardziej ekologiczny oraz zmniejsza koszty użytkowania szaf.
Umiejscowienie agregatu – agregat chłodniczy może być umiejscowiony na dole lub u góry szafy chłodniczej. Jeden i drugi sposób montażu sprężarki ma swoje wady oraz zalety. Przed zakupem warto dokładnie je przeanalizować.
Rodzaj chłodzenia – możecie natknąć się na dwa rodzaje chłodzenia tak zwane statyczne oraz dynamiczne. W tym pierwszym przepływ powietrza następuje grawitacyjnie. Natomiast w tym drugim wymuszony jest on przez wentylatory.
Pojemność użytkowa – to ona określa, ile towarów będziecie mogli umieścić wewnątrz maszyny. Może być ona ograniczona przez różne przeszkody.
Te kilka wyżej znajdujących się wiadomości pozwoli dobrać najlepsze urządzenia do Waszych zastosować. Dlatego warto sobie na nie dokładnie odpowiedzieć.
Mamy nadzieję, iż ta publikacja pomoże Wam dokonać zakupu szafy chłodniczej takiej, jakiej chcecie. Jeżeli jednak nie wiedzielibyście gdzie szukać tego typu urządzeń, zapraszamy pod adres: www.wyposazenie-sklepowe.pl. Znajdziecie tam wiele modeli produktów w atrakcyjnych cenach. W razie jakichkolwiek problemów możecie także liczyć na fachową pomoc. My dziękujemy za uwagę i zapraszamy do innych naszych publikacji.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|