Jakimi słowami posługują się użytkownicy polskiego Facebooka? Odpowiedzią na to pytanie ma być Facebookowy Słownik Frekwencyjny, stworzony przez Sotrender we współpracy z agencją PR Profeina.
Słownik Frekwencyjny Polskiego Facebooka rejestruje częstość użycia poszczególnych wyrazów osobno przez fanów i administratorów profili firmowych na Facebooku.
Język używany w komunikacji na Facebooku między marką a fanem zdecydowanie różni się od języka stosowanego w kontaktach między marką a klientem face to face. Na Facebooku raczej nikt nie napisze "Droga Pani". Marki zwracają się do swoich fanów jak do znajomych i jest to standardem bez względu na rodzaj działalności marki. Tak samo bezpośrednio fani zwracają się do marki.
- Ewidentnie zarówno administratorzy, jak i użytkownicy polskiego Facebooka uznali, że jest on obszarem względnej swobody językowej, w której obowiązują raczej nieformalne reguły gry - komentuje Magdalena Górak, Profeina.
Słowo "mieć" prowadzi we wszystkich przebadanych kategoriach: odzież, telekomunikacja oraz żywność i pojawia się regularnie w każdej dziesiątce najpopularniejszych słów. Zaraz po słowie "mieć" plasuje się "http", co wskazuje na skłonność fanów do dzielenia się odnośnikami.
Co ciekawe, w kategoriach telekomunikacja i żywność administratorzy kuszą swoich fanów dużą liczbą konkursów, często przywołując to słowo, podczas gdy w odpowiedzi fanów słowa "konkurs" czy "nagroda" pojawiają się zdecydowanie rzadziej. Z kolei w kategorii odzież to fani często wspominają o konkursach, promocjach i kuponach.
- Wydawałoby się, że ACTA zdominowała cały polskojęzyczny Facebook na początku roku, jednak badanie dowiodło, że taka opinia jest jednak na wyrost. W badaniu Sotrender i Profeiny słowo "ACTA" pojawiło się w wypowiedziach fanów zaledwie 48 razy w kategorii żywność , a 118 razy użyte zostało przez fanów kategorii telekomunikacyjnych. Tymczasem administratorzy zupełnie nie odnosili się do tego tematu - komentuje dr Jan Zając, współtwórca Sotrender.
Marek posiadających swój fanpage ciągle przybywa i obecnie samych tylko komercyjnych profili jest na polskojęzycznej wersji Facebooka ponad 70 tysięcy. Dobra komunikacja na Facebooku jest ważna m.in. ze względu na Edgerank, czyli współczynnik wpływający na to, jakie posty są wyświetlane na tablicach użytkowników Facebooka. Wobec natłoku publikacji pojawiających się na Facebooku zaistniała potrzeba wprowadzenia mechanizmu, który będzie selekcjonował wpisy i premiował te wartościowe. Wiele komunikatów wysyłanych przez marki na fanpage'ach w ogóle nie dociera do fanów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|