85% kosztów stworzenia centralnej bazy danych o abonentach pokryje Unia Europejska. Stworzenie tej bazy skróci czas reakcji służb ratunkowych, gdyż od razu będą one wiedzieć, gdzie się udać.
112 - ten numer telefonu powinien znać każdy. Po jego wybraniu możliwe jest wezwanie pomocy w nagłej potrzebie - do pożaru czy wypadku. Sam numer funkcjonuje w Polsce efektywnie dopiero od połowy ubiegłego roku. Aby jednak usprawnić działanie służb ratunkowych, konieczne jest stworzenie centralnej bazy danych abonentów, dzięki czemu możliwe będzie dokładne zlokalizowanie miejsca, z którego dzwoni osoba wzywająca pomocy.
W połowie 2008 roku Urząd Komunikacji Elektronicznej, na podstawie ustawy, został zobligowany do stworzenia Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI-CBD). UKE rozpisał przetarg, by wybrać odpowiednią firmę.
9 marca br. prezes UKE podpisała z kolei z Władzą Wdrażającą Programy Europejskie umowę na dofinansowanie inwestycji. Koszt realizacji projektu został określony na 13.134.320 złotych, z czego Unia Europejska pokryje 85% (czyli 11.164.172 złotych).
Oprócz tego, że system usprawni działanie służb ratunkowych, stanie się także narzędziem dla operatorów, dzięki któremu łatwiej i szybciej będzie następowało przenoszenie numerów telefonów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*