Prosta, zarazem nowoczesna i pomysłowa - taka ma być nowa Netia. Za sprawą zmiany logo i kampanii reklamowych bez udziału Tomasza Kota, dotychczasowej „twarzy” Netii.

Nowe logo firmy Netia
fot. Netia - Nowe logo firmy Netia
W odstawkę idzie dotychczasowe logo Netii, zastąpione przez kolorowe, mające dostosować się do wymagań klientów i rynku telekomunikacyjnego. Zdaniem firmy nowe logo jest jak internet – bez przerwy się zmienia, a Netia chce podążać drogą ciągłych zmian.

>> Czytaj też: Netia zrealizowała prognozy finansowe

Sonda
Zmiany Netii to zmiany na lepsze?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Wydawać by się mogło, że powiew świeżości rozpoczął się wraz z zaprezentowaniem nowego logo kilka dni temu. Jednak już w styczniu br. Netia przedstawiła swoją strategię, o czym pisaliśmy w Dzienniku Internautów. To właśnie modyfikacja planów działania zapoczątkowanych w 2007 na kolejne pięć lat była pierwszym symptomem zmian. Z kolei z planów na lata 2012-2020 można wywnioskować jedno – Netia chce być numerem 1 w kategorii dostawców usługi dostępu do internetu.

Odświeżonemu logo towarzyszą nowe kampanie reklamowe. Postać Tomasza Kota została w dużym stopniu utożsamiona z marką, ale dla wielu ekspertów rezygnacja z aktora była zaskoczeniem. Spoty reklamowe z celebrytą w roli głównej były na tyle popularne, że na rynku powstawały kampanie konkurencji nawiązujące do „twarzy” Netii. Ostatecznie Tomasza Kota zastąpiono Instytutem Netii.

- Kampania Netii opiera się na emocjach, jest kolorowa, uwzględnia barwne postaci, które są twarzą tej kampanii. Odwołuje się do emocji, co jest niezmiernie istotne - tłumaczy Magda Borowik, analityk IDC Polska.

Instytut Netii
fot. Netia - Instytut Netii
Grupa badaczy działająca w Instytucie Netii przedstawia historie związane z internetem i życiem codziennym, co ma pokazać, jak bardzo zacierają się te dwa światy. W efekcie - zdaniem Netii - tworzą one jedną, nową całość (nowy świat). Kampania ma wypełniać misję firmy, która brzmi „We deliver the world on-line”.

- Netia wykorzystuje każdą szansę, którą jej daje rynek i regulator. Robi to rzeczywiście sprawnie. Nowy wizerunek przyciąga ludzi (...) To może odmłodzić markę - uważa Anna Streżyńska, Prezes UKE.

Jak tłumaczy Karol Wieczorek, rzecznik prasowy Netii, „rebraining” obejmuje całość komunikacji, firmowych materiałów, ofert i sprzętu. Zapytany o konkretne działania dla klientów, rzecznik przywołuje projekt Klientomania (mający poprawić satysfakcję klientów), który w tym przypadku nie ulega zmianie, a będzie po prostu kontynuowany.

>> Czytaj też: Netia nie nadąża z obsługą nowych klientów

Ostatni raz firma zmieniła swoje logo niespełna cztery lata temu. Netia zapowiada, że 12 kwietnia br. zaprezentuje pierwszą nową ofertę.



Artykuł może zawierać linki partnerów, umożliwiające rozwój serwisu i dostarczanie darmowych treści.

Źródło: Netia