Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dostarczamy Świat on-line - to hasło przewodnie nowej strategii Netii na lata 2012-2020. Największy operator alternatywny przedstawił właśnie swoje plany na najbliższą dekadę.

Pod koniec tygodnia największy stacjonarny operator alternatywny przedstawił strategię rozwojową na lata 2012-2020, która jest przedłużeniem realizowanej obecnie. Przyjęty w 2007 roku plan także został jednak poddany pewnym modyfikacjom.

LATA 2007-2012

Netia od 2007 roku realizuje strategię, której głównymi celami są stanie się najczęściej wybieranym dostawcą usług szerokopasmowych oraz najszybciej rosnącym dostawcą usług telekomunikacyjnych w Polsce. Firma chce skupić się na zrównoważonym wzroście bazy klientów szerokopasmowych, których do końca 2012 roku chce mieć milion. Ważnym aspektem będzie także oferowanie usług w pakietach (3Play).

Konsekwentnie realizowana strategia powinna pozwolić na poprawę wyników finansowych. Netia zamierza podejmować dalsze działania na rzecz redukcji kosztów, optymalizacji nakładów inwestycyjnych, a także poprawy efektywności. Może to oznaczać, że większy nacisk położony będzie na wykorzystanie możliwości, jakie daje dostęp do infrastruktury Telekomunikacji Polskiej.

Zyskowność Netii
fot. Netia - Zyskowność Netii
Stosunek wydatków inwestycyjnych do przychodów ma się utrzymywać na poziomie poniżej 15 procent, a same przychody powinny rosnąć w tempie 3-5 procent rocznie. Netia chce także utrzymać swoją silną pozycję wśród klientów biznesowych i hurtowych.

KLIENCI

Do 2012 roku liczba klientów szerokopasmowego internetu powinna wzrosnąć do jednego miliona. Na koniec trzeciego kwartału 2010 roku były ich 654 tysiące. Liczba ta rośnie bardzo dynamicznie - pod koniec marca 2007 roku z usług Netii korzystały tylko 102 tysiące osób. Operator jednak systematycznie przejmował lokalnych dostawców, a także poszerzał bazę klientów w oparciu o własną infrastrukturę oraz BSA.

W zakresie usług głosowych bardzo ważnym momentem było przejęcie pod koniec 2008 roku Tele2. Już jednak od końca poprzedniego roku liczba klientów zaczęła rosnąć bardziej dynamicznie. Od trzeciego kwartału 2008 do trzeciego kwartału 2010 wzrosła ona z 1033 do 1214 tys.

LATA 2012-2020

Do końca bieżącej dekady Netia zamierza osiągnąć pozycję nr 1 w obszarze usług online. Zamierza do tego dojść poprzez:

  • dostarczanie zintegrowanych i łatwych w użyciu rozwiązań,
  • oferowanie najwyższej jakości obsługi klienta,
  • zespół pracowników z pasją, inspirowany wartościami firmy.

Cała strategia zrównoważonego wzrostu oparta jest na czterech filarach: klientach, infrastrukturze, zintegrowanych rozwiązaniach oraz organizacji.

W ramach działania Klienci Netia wdrażać będzie dalej pakiet inicjatyw "Klientomania", dążąc do ciągłego usprawniania organizacyjnego. W tym roku zamierza osiągnąć satysfakcję klientów na poziomie równym liderom rynku. Wdrożone też zostaną priorytetowe elementy IT. Z kolei utworzone sale wystawowe prezentować będą styl obsługi klienta. Oferowane mają być usługi pakietowe, nie jest wykluczona także akwizycja (poza kolejnymi przejęcia sieci ethernetowych). W segmencie korporacyjnym Netia chce rosnąć szybciej niż rynek.

Strategia Netii 2012-2020
fot. Netia - Strategia Netii 2012-2020
W latach 2012-2015 operator chce stać się niekwestionowanym liderem w zakresie satysfakcji klienta, a także zakończyć wdrażanie systemów IT oraz procesów biznesowych. Chce także osiągnięcia 15-20-procentowego udziału w rynku usług szerokopasmowych, wyższy powinien być tam, gdzie Netia dysponuje własną infrastrukturą. Działania te powinny umocnić firmę na niekwestionowanej pozycji największego konkurenta TP.

Do 2020 roku telekom chce stać się wiodącą alternatywą do Telekomunikacji Polskiej w segmencie klientów biznesowych, a także mieć przynajmniej 20 procent udziału w wartości stacjonarnego rynku telekomunikacyjnego.

W zakresie Infrastruktury Netia chce dokonać w tym roku selektywnej modernizacji sieci ethernetowych do potrzeb sieci dostępu nowej generacji (NGA), a także rozpocząć testy komercyjne. Modernizacji ulegnie także sieć miedziana, by spełniać standardy VDSL. Do 2015 roku większość sieci ethernetowych ma być już przystosowana do NGA, podjęta też ma być decyzja odnośnie ewentualnej budowy własnej sieci nowej generacji.

Sonda
Kto dostarcza Ci telefonię stacjonarną?
  • TP SA
  • Netia
  • Dialog
  • operator komórkowy
  • operator internetowy
  • nie mam telefonu stacjonarnego
wyniki  komentarze

Zintegrowane rozwiązania to przede wszystkim działania zmierzające do oferowania usług pakietowych. W tym roku Netia planuje wdrożenie zintegrowanych rozwiązań telewizyjnych i multimedialnych dla klientów indywidualnych, a także opracowanie koncepcji ujednolicenia komunikacji dla klientów biznesowych. Do 2015 roku 1/4 klientów Netii ma stać się abonentami usług telewizyjnych i multimedialnych.

FINANSE

Strategicznym celem finansowym Netii jest wzrost udziału w rynku usług stacjonarnych (głosowych i internetowych) z 11,5 do 15 procent. Chce ona także stałego, 2-procentowego, wzrostu przychodów. Marża EBITDA powinna utrzymać się w przedziale 26-28 procent. Nakłady inwestycyjne w okresie modernizacji sieci (2011-2013) powinny utrzymać się na poziomie poniżej 15 procent, a następnie ustabilizować się w przedziale 10-12 procent.

Netia chce także utrzymania tzw. funduszu akwizycyjnego wartego około 300 milionów złotych. Kolejne 700 milionów złotych firma ma zapewnione ze źródeł zewnętrznych. Sieci ethernetowe pozyskiwane będą ze środków własnych.

>> Czytaj także: Netia ma 1 mld złotych na przejęcia


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Netia