Gemius SA wprowadził na rynek ulepszoną wersję narzędzia gemiusHeatMap, służącego do badania popularności poszczególnych sekcji na stronie internetowej. Odświeżony gemiusHeatMap składa się z dwóch modułów: LinkMapy i ClickMapy odwzorowującej wszystkie kliknięcia wykonane na witrynie.
Badanie gemiusHeatMap wskazuje odnośniki oraz miejsca na witrynie, w które internauci najczęściej klikają. Dzięki temu właściciel serwisu uzyskuje bogatszą wiedzę na temat słabych i mocnych punktów swojej witryny, a co za tym idzie, może poprawić jej ergonomię i atrakcyjność.
Pierwszy z modułów, LinkMapa informuje o kliknięciach dokonanych przez internautów w linki oraz elementy klikalne umieszczone na stronie. Pozwala to ocenić, które materiały cieszą się największą popularnością oraz które strefy witryny mogą posłużyć do najlepszego pozycjonowania produktów i informacji. Co istotne, LinkMapa zlicza obecnie również kliknięcia w formularze, mapy i skrypty JavaScript (łącznie z elementami wykonanymi w technologii AJAX). Z kolei ClickMapa, nowy moduł opisywanego narzędzia, odwzorowuje wszystkie kliknięcia wykonane na witrynie i prezentuje je w formie mapy temperatury. Jak wyjaśniają przedstawiciele Gemiusa, otrzymane wyniki wskazują na najbardziej "gorące" punkty witryny, czyli miejca atrakcyjne dla użytkowników i przyciągające ich uwagę. Webmaster może dzięki tej funkcji dowiedzieć się, w której części strony koncentruje się największy ruch i czy użytkownicy klikają tylko w odnośniki, czy także w inne elementy strony, które wydają się im klikalne.Badanie gemiusHeatMap przeprowadzane jest w sposób ciągły i - jak zapewniają przedstawiciele Gemiusa - niezauważalny dla użytkowników witryny. Opóźnienie w prezentowaniu wyników na specjalnym interfejsie, na którym można jednocześnie oglądać stronę wraz z informacjami o kliknięciach, wynosi średnio 10 minut. Taki okres z powodzeniem umożliwi administratorowi serwisu szybko zareagować na zmieniające się zachowania użytkowników.
Statystyki kliknięć są obliczane dla każdej podstrony serwisu internetowego z osobna. Poszczególne podstrony rozróżniane są na podstawie adresu URL. Statystyki są dostępne dla kilku okresów czasowych: ostatniej godziny, bieżącego oraz poprzedniego dnia, bieżącego oraz poprzedniego tygodnia, a także bieżącego oraz poprzedniego miesiąca.
Usługa jest płatna, ale zainteresowani mogą skorzystać z dwutygodniowego, bezpłatnego okresu testowego, a potem - w przypadku witryn z niewielką oglądalnością (do 50 tys. kliknięć na miesiąc) można negocjować stałą opłatę za usługę. Przy większej liczbie klinięć ceny zaczynają się od 700 zł.
Warto dodać, że w sieci znajdują się także bezpłatne narzędzia tego typu, np. ClickHeat. Ich funkcjonalność może być czasami nieco bardziej ograniczona niż komercyjnych rozwiązań, ale nie zawsze jest to regułą.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|