Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Gemius SA wprowadził na rynek ulepszoną wersję narzędzia gemiusHeatMap, służącego do badania popularności poszczególnych sekcji na stronie internetowej. Odświeżony gemiusHeatMap składa się z dwóch modułów: LinkMapy i ClickMapy odwzorowującej wszystkie kliknięcia wykonane na witrynie.

Badanie gemiusHeatMap wskazuje odnośniki oraz miejsca na witrynie, w które internauci najczęściej klikają. Dzięki temu właściciel serwisu uzyskuje bogatszą wiedzę na temat słabych i mocnych punktów swojej witryny, a co za tym idzie, może poprawić jej ergonomię i atrakcyjność.

interfejs modułu LinkMap gemiusHeatMap. Źródło: Gemius.pl
fot. - interfejs modułu LinkMap gemiusHeatMap. Źródło: Gemius.pl
Pierwszy z modułów, LinkMapa informuje o kliknięciach dokonanych przez internautów w linki oraz elementy klikalne umieszczone na stronie. Pozwala to ocenić, które materiały cieszą się największą popularnością oraz które strefy witryny mogą posłużyć do najlepszego pozycjonowania produktów i informacji. Co istotne, LinkMapa zlicza obecnie również kliknięcia w formularze, mapy i skrypty JavaScript (łącznie z elementami wykonanymi w technologii AJAX).

interfejs modułu ClickMap gemiusHeatMap. Źródło: Gemius.pl
fot. - interfejs modułu ClickMap gemiusHeatMap. Źródło: Gemius.pl
Z kolei ClickMapa, nowy moduł opisywanego narzędzia, odwzorowuje wszystkie kliknięcia wykonane na witrynie i prezentuje je w formie mapy temperatury. Jak wyjaśniają przedstawiciele Gemiusa, otrzymane wyniki wskazują na najbardziej "gorące" punkty witryny, czyli miejca atrakcyjne dla użytkowników i przyciągające ich uwagę. Webmaster może dzięki tej funkcji dowiedzieć się, w której części strony koncentruje się największy ruch i czy użytkownicy klikają tylko w odnośniki, czy także w inne elementy strony, które wydają się im klikalne.

Badanie gemiusHeatMap przeprowadzane jest w sposób ciągły i - jak zapewniają przedstawiciele Gemiusa - niezauważalny dla użytkowników witryny. Opóźnienie w prezentowaniu wyników na specjalnym interfejsie, na którym można jednocześnie oglądać stronę wraz z informacjami o kliknięciach, wynosi średnio 10 minut. Taki okres z powodzeniem umożliwi administratorowi serwisu szybko zareagować na zmieniające się zachowania użytkowników.

Statystyki kliknięć są obliczane dla każdej podstrony serwisu internetowego z osobna. Poszczególne podstrony rozróżniane są na podstawie adresu URL. Statystyki są dostępne dla kilku okresów czasowych: ostatniej godziny, bieżącego oraz poprzedniego dnia, bieżącego oraz poprzedniego tygodnia, a także bieżącego oraz poprzedniego miesiąca.

Usługa jest płatna, ale zainteresowani mogą skorzystać z dwutygodniowego, bezpłatnego okresu testowego, a potem - w przypadku witryn z niewielką oglądalnością (do 50 tys. kliknięć na miesiąc) można negocjować stałą opłatę za usługę. Przy większej liczbie klinięć ceny zaczynają się od 700 zł.

Warto dodać, że w sieci znajdują się także bezpłatne narzędzia tego typu, np. ClickHeat. Ich funkcjonalność może być czasami nieco bardziej ograniczona niż komercyjnych rozwiązań, ale nie zawsze jest to regułą.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Źródło: informacja prasowa