Prawie 30 lat temu, firma Nike została zaproszona do współpracy przy filmie, którego akcja miała rozgrywać się w 2015 roku. Wyzwanie polegało na wyobrażeniu sobie i zaprojektowaniu butów odpowiednich dla tych „zaawansowanych technologicznie” czasów. Zadanie zostało przekazane zespołowi projektowemu (The Innovation Team), który dość często staje przed wyzwaniem wymyślania technologii przyszłości.
Rezultatem tej współpracy były buty Nike Mag z unikalnym system „samowiązania”, które dzięki niezwykłemu designowi stały się jedną z kluczowych ikon popkultury. – Zaczęliśmy wtedy prace nad czymś, co miało być jedynie fikcją, ale po latach stało się faktem – stworzyliśmy nową technologię, z której korzystać będą mogli wszyscy sportowcy – powiedział Mark Parker, Chief Executive Officer firmy Nike.
Wczoraj, Nike dostarczyło najnowszy model butów Nike Mag do Michael’a J. Foxa, ich pierwszego i najbardziej znanego użytkownika.
Zobacz także: Sztuka zwycięstwa. Wspomnienia twórcy NIKETo, że odnieśli sukces, jest cudem, bo - jak dowiedziałem się z tej książki - choć jako naród cenimy sobie wolność gospodarczą, to jednocześnie jesteśmy niezrównani w jej tłamszeniu. To, co Phil Knight ma do powiedzenia na temat przedsiębiorczości oraz przeszkód, które trzeba pokonać na drodze do sukcesu, jest wręcz bezcenne. Trudno zliczyć zakładki, które zostawiłem między stronicami tej książki. - Abraham Verghese.* |
Zastosowane w tym modelu innowacje są krokiem naprzód wobec „samosznurujących” się Mag – łącząc ideę filmowego buta z współczesną technologią cyfrową. Rezultatem jest system, który wyczuwa ruchy użytkownika i w czasie rzeczywistym zmienia poziom dopasowania buta do stopy oraz jego stabilizację. Zaprezentowany model jest jednak dopiero pierwszym z planowanych.
>> Czytaj także: Weitzman, Casadei, Aldo Brue – dlaczego kobiety kochają te marki butów?
Nike pracuje nad wdrożeniem tej technologii w butach sportowych dla wielu dyscyplin, aby korzystający z nich sportowcy mogli osiągnąć wyniki, które wcześnie były poza ich zasięgiem.
– Model buta, który prezentujemy – zmieniający w czasie rzeczywistym swoje dopasowanie, w zależności od potrzeb użytkownika – to kwestia bardzo bliskiej przyszłości – dodał Mark Parker.
2015 Nike Mag są edycją limitowaną. Będą dostępne jedynie poprzez aukcję, z której cały zysk przekazany zostanie fundacji Michael J. Fox Foundation for Parkinson’s Research. Dokładne informacje dotyczące aukcji umieszczone zostaną na stronie http://news.nike.com oraz na Twitterze na początku 2016 roku.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*