- innogy Polska i hub:raum (Centrum Innowacyjności T-Mobile) rozpoczęły wdrażanie programu WARP Empower Spaces, adresowanego do startupów z obszarów: smart living, smart city, smart home, inteligentne wykorzystywanie energii, ENERNET i nie tylko. Program zakłada wyłonienie dwóch startupów i dostarczenie im niezbędnych narzędzi oraz know-how, co umożliwi im wdrożenie rozwiązań na rynkach energii i usług telekomunikacyjnych (więcej informacji).
- Qumak będzie serwisował środowisko bazodanowe HPE Narodowego Funduszu Zdrowia. Kontrakt o wartości 6,9 mln zł netto obejmie 24 miesiące wsparcia technicznego (źródło: materiał prasowy Qumak).
- Techland, wydawca i producent wysokobudżetowych gier, rozbudowuje własne centrum badań i rozwoju. Inwestycja, warta 40 mln zł (w tym 11 mln zł z funduszy UE), ma powstać do końca listopada 2020 roku obok aktualnej siedziby firmy we Wrocławiu. Efekty prowadzonych badań mają umożliwić wprowadzenie do nowych produkcji nowych technologii, jak i innowacji w zakresie narracji czy rozgrywki (źródło: materiał prasowy Techland).
- Arvato Polska zajmie się kompleksową obsługą logistyczną (magazynowanie, przygotowanie zamówienia, wysyłka, obsługa zwrotów i reklamacji, usługi specjalistyczne) sektora e-commerce marek: Reserved, Mohito, House oraz Sinsay dla Polski i zagranicy. Projekt operacyjnie zacznie działać w październiku tego roku. Arvato inwestuje w nowe 30 tys. m2 powierzchni logistycznej kilkanaście milionów zł (źródło: materiał prasowy Arvato Polska).
- Idea Bank uruchamia nietypową przestrzeń coworkingową - w wybranych pociągach PKP Intercity (połączenia z między Warszawą a Poznaniem, Krakowem i Wrocławiem) będzie jeździł wagon Idea Hub Express, będący placówką bankową i coworkingiem dla podróżujących. Mobilna placówka dostępna jest dla wszystkich pasażerów, ale klienci Idea Banku mają pierwszeństwo w zajmowaniu miejsc (źródło: materiał prasowy Idea Bank).
- 14 kwietnia nazwa.pl rozpoczęła obchody 20. urodzin. Krakowska firma, obsługująca kilkaset tys. klientów biznesowych oraz indywidualnych, zaczęła od usługi serwerów wirtualnych, obniżając koszty dzięki dzierżawie infrastruktury w USA. Z czasem firma przeszła na własne serwery i stworzyła własne oprogramowanie do zarządzania usługami. W 2015 r. w nazwa.pl zarejestrowano ponad 300 tys. nowych nazw domen. Firma ma 24% udziału w rynku obsługi abonentów (więcej informacji).
Zapraszam do czytania i komentowania. Jeśli
traficie na świeży lub ponadczasowy tekst poświęcony e-biznesowi,
napiszcie do mnie: jr@di24.pl - możliwe, że zamieszczę informację o nim w kolejnym przeglądzie.