Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

14 kwietnia nazwa.pl rozpoczęła obchody 20. urodzin. Krakowska firma, obsługująca obecnie kilkaset tys. klientów biznesowych oraz indywidualnych, zaczęła od usługi serwerów wirtualnych, obniżając koszty dzięki dzierżawie infrastruktury w USA. Z czasem firma przeszła na własne serwery i stworzyła własne oprogramowanie do zarządzania usługami.

Historia nazwa.pl rozpoczyna się 14 kwietnia 1997 roku, kiedy Piotr Nowak, dostrzegając rosnące zainteresowanie internetem w Polsce, zakłada NetArt (przekształcony później w nazwa.pl) – firmę świadczącą usługi serwerów wirtualnych, a następnie także usługi hostingowe i rejestrację domen. W tamtym okresie ceny serwerów i stałego dostępu do internetu są w Polsce wysokie, dlatego też właściciel nazwa.pl postanawia wydzierżawić serwery w Stanach Zjednoczonych, dzięki czemu koszt usługi staje się zdecydowanie niższy.

Z czasem nazwa.pl zaczyna działać w oparciu o własne serwery, tworząc unikatowe oprogramowanie do zarządzania usługami, co pozwala wyprzedzić konkurencję i daje impuls do dalszego rozwoju.

Wraz z upowszechnieniem się internetu w Polsce, bardzo dynamicznie rośnie popyt na domeny – unikatowe nazwy, adresy w sieci. To właśnie ta strefa staje się głównym obszarem działania nazwa.pl. Ważnym okresem w historii firmy jest rok 2003 kiedy to NASK uwalnia rynek rejestracji domen, wprowadzając automatyczny system rejestracji adresów z końcówką .pl.

Po niespełna 2 latach w nazwa.pl zarejestrowanych jest ponad 40 000 nazw, co zapewnia firmie 20-procentowy udział w rynku domen w Polsce.

 

Dostrzegając potrzeby przedsiębiorców, już w 2007 roku firma wprowadza unikatową usługę "gotowych" stron WWW, oferowanych w modelu abonamentowym. Kolejne lata to szybki rozwój segmentu e-commerce, w który umiejętnie wpisuje się również nazwa.pl, dostarczając klientom
w 2012 roku oprogramowania dla sklepu internetowego oraz certyfikaty SSL.

Na rynek trafia również oferta kreatora stron WWW, przeznaczonego dla klientów nieposiadających specjalistycznej wiedzy i umiejętności programistycznych. Od teraz mogą oni w szybki i łatwy sposób zrealizować swoje potrzeby biznesowe w internecie – w przysłowiowe „5 minut” założyć firmową stronę WWW lub własny sklep internetowy.

Firma inwestuje również w wysokiej jakości obsługę klienta i wsparcie techniczne – Dział Obsługi Klienta nazwa.pl tworzą profesjonalnie przygotowani konsultanci oraz specjaliści IT.

Ostanie lata to czas umacniania pozycji nazwa.pl na rynku. Kluczowy jest rok 2015, w którym to nazwa.pl zarejestrowano ponad 300 tys. nowych nazw domen, a na koniec czwartego kwartału 2015 roku firma miała ponad 24-procentowy udział rynkowy w obsłudze abonentów domeny .pl.

W tym samym roku nazwa.pl zajęła 4. miejsce wśród największych rejestratorów domen .eu na świecie w rankingu EURid w 2015 roku. Wynik ten przekłada się również na zdobycie przez nazwa.pl pierwszego miejsca w liczbie obsługiwanych domen .eu w Polsce.

W 2016 roku nazwa.pl zainwestowała w bezpieczeństwo i stabilność świadczonych usług, przenosząc swoje środowisko informatyczne do jednego z najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie centrów przetwarzania danych w Polsce – Polcom Data Center.

- 20-lecie nazwa.pl to doskonała okazja do świętowania. Chcemy dzielić tę radość z naszymi klientami, dla których przygotowaliśmy liczne propozycje urodzinowe. Obok atrakcyjnych promocji, są wśród nich również premiery rynkowe nowych usług. Chcemy, aby klienci, którzy nam zaufali, mieli przekonanie, że dobrze wybrali powierzając swoje biznesy w ręce sprawdzonego, wiarygodnego i kompetentnego partnera. Chcemy, żeby klienci wiązali się z nami na lata, dlatego słuchamy ich opinii i rozwijamy nasze usługi tak, aby spełniać ich potrzeby i oczekiwania – komentuje Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl sp. z o.o.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: nazwa.pl





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag NetArttag nazwa.pltag jubileusze