Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Newsletter - najpopularniejsze narzędzie w komunikacji marketingowej

30-01-2019, 22:35

E-mail marketing zajmuje pierwsze miejsce w komunikacji marketingowej – wynika z danych zebranych przez SARE w XV Badaniu wykorzystania poczty elektronicznej. Stworzony przez ekspertów raport ma na celu przedstawienie sposobu wykorzystania poczty elektronicznej oraz monitorowanie zmian i trendów w komunikacji marketingowej.

robot sprzątający

reklama


Raport XV edycji Badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce potwierdził, że email marketing ma się dobrze, bo aż 77% ankietowanych chętnie subskrybuje newslettery. Ponadto wyniki badania pozwalają na poznanie preferencji współczesnego konsumenta w internecie i mają realny wpływ na kształt media planów i strategii w komunikacji marketingowej.

Co i dlaczego czytamy?

Wysoko na liście otrzymywanych newsletterów plasują się mailingi programów lojalnościowych i serwisów zakupowych. Wciąż na pierwszym miejscu znajdują się newslettery branżowe i informacyjne. Zaskakujące wyniki przyniosło w tym roku pytanie o powody zapisu na newsletter. Okazuje się, że większość ankietowanych rozpoczyna subskrypcję ze względu na korzyści, takie jak upominki, zniżki czy oferty specjalne. 60% respondentów zapisuje się na newsletter przez wzgląd na tematykę serwisu. Niemal połowa respondentów ceni sobie szybki dostęp do informacji.

Z jaką częstotliwością wysyłać mailingi?

Według badania marketerzy powinni dbać o jakość komunikacji ze swoimi odbiorcami! Jeśli chcemy budować trwałe relacje, należy trzymać się deklarowanych przy zapisie na newsletter ustaleń. Konieczne jest wywiązanie się z obietnic dotyczących, np.: częstotliwości wysyłanych maili do klienta lub rodzaju i formy takich wysyłek.

Renesans Email Marketingu

Marketerzy nie wykorzystują w pełni potencjału newsletterów! Wysyłki prowadzi jedynie 21% badanych firm.  Z różnych powodów, jak brak danych o odbiorcach czy odpowiednich narzędzi, personalizacji nie stosuje aż 54% ankietowanych. Spadek notujemy także wśród użytkowników profesjonalnych systemów marketing automation. Z zewnętrznych programów korzysta tylko 32% ankietowanych. Zaniedbywanie komunikacji z klientami może przynosić długofalowe negatywne konsekwencje.

Źródło: SARE


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *