Facebook zapowiada częstsze polecanie "wysokiej jakości" artykułów w mediach i powinno to być widoczne zwłaszcza w usłudze mobilnej. Społecznościowy gigant chce wydrzeć Twitterowi rolę pośrednika w dostępie do mediów.
Dla Facebooka coraz większe znaczenie mają algorytmy, które decydują o wyświetleniu użytkownikom określonych treści. Trzeba bowiem pamiętać, że przy każdej wizycie na Facebooku moglibyśmy teoretycznie zobaczyć ponad tysiąc nowych wiadomości. Facebook wybiera kilkaset wpisów z tego ogromu informacji, a my i tak nie przeglądamy wszystkich wybranych.
Wczoraj Facebook ogłosił, że szykują się kolejne zmiany w tych algorytmach, nastawione na prezentowanie "artykułów wysokiej jakości". Facebook przyznał przy okazji, że w ciągu minionego roku ruch generowany do stron mediów wzrósł o 170%.
Zwłaszcza użytkownicy urządzeń mobilnych powinni niebawem dostrzec, że linki do artykułów są prezentowane nieco częściej, natomiast treści takie, jak memy, mogą być prezentowane rzadziej. Przedstawiciele Facebooka twierdzą, że serwis coraz lepiej radzi sobie z odróżnianiem jednych treści od drugich.
>> Sprawdź: Wiadomości Zielona Góra
Facebook będzie mógł również polecać dodatkowe artykuły do przeczytania. Obrazek poniżej pokazuje, jakie efekty może dać wkrótce kliknięcie w link z artykułem.
Inne zmiany w prezentowaniu treści Facebook przedstawił w sierpniu tego roku. Jedną z tych zmian było tzw. podbijanie wątków (Story Bumping) polegające na tym, że Facebook wyżej prezentował treści uznane za ciekawe, zaburzając kolejność chronologiczną. Ta zmiana miała na celu umożliwienie zapoznania się z ciekawą treścią, która przy ściśle chronologicznej kolejności byłaby przegapiona.
Teraz to podbijanie ma być wykorzystane przy artykułach prasowych z komentarzami. Może się więc zdarzyć, że przeczytany wcześniej wpis ujrzymy jeszcze raz, aby móc zapoznać się z reakcjami znajomych. Facebook twierdzi, że jego wewnętrzne badania potwierdziły sens takiej funkcji.
Facebook twierdzi, że szykowane zmiany są odpowiedzią na potrzeby użytkowników. Nietrudno jednak zauważyć, że ma to związek z ambicjami Facebooka, który chce być czymś więcej niż typową społecznościówką do dzielenia się fotografiami z wakacji. Facebook chce przejąć rolę Twittera. Chce być źródłem wiadomości i informacji, a nawet czymś w rodzaju spersonalizowanej gazety.
Właśnie w tym celu Facebook wprowadził hashtagi. Również w tym celu Facebook udostępnił narzędzia do śledzenia wpisów na dany temat i publikowania statystyk np. w telewizji. Nawet zwiększone przyzwolenie Facebooka na prezentowanie treści drastycznych uznano za element tych zmian. Były też doniesienia o rozwijaniu przez Facebooka własnego czytnika newsów albo funkcji zachowywania artykułów do przeczytania na później.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Od pomysłu do biznesu! BRAMA do przedsiębiorczości - Entrepreneuria Acceleration Weekend
|
|
|
|
|
|