Facebook zmienia strumień wiadomości, aby podbić w górę interesujące wpisy, nawet jeśli są one starsze. Firma ujawniła też więcej informacji o tym, jak wybierane są wpisy do wyświetlenia w pierwszej kolejności.
reklama
Przejrzenie wszystkich wpisów publikowanych na Facebooku przez znajomych jest niemożliwe. Co więcej, nie zawsze byłoby korzystne dla użytkownika. Właśnie dlatego Facebook musi mieć algorytm, który ustala, jakie treści mogą najbardziej nas interesować, i wyświetla nam właśnie te treści.
Wczoraj Facebook ogłosił zmiany w strumieniu wiadomości, czemu towarzyszyła konferencja prasowa. Ponadto firma postanowiła uczynić swoje mechanizmy bardziej przejrzystymi i opublikowała blogowy wpis na temat strumienia wiadomości. Jest on adresowany do firm, ale może zainteresować każdego użytkownika.
Facebook przyznał, że przy każdej wizycie na Facebooku użytkownik mógłby ujrzeć średnio 1500 nowych wpisów od różnych osób, stron itd. Nie ma możliwości przejrzenia wszystkich, dlatego Facebook wybiera 300 najlepszych wiadomości.
Wybieranie tych najlepszych odbywa się na podstawie:
Ludzie przeglądają średnio 57% tych 300 najlepszych wiadomości, zazwyczaj omijając pozostałe 43%. Facebok znalazł jednak sposób na podniesienie odsetka przeglądanych wiadomości do 70%.
Facebook ogłosił wczoraj nowość w strumieniu wiadomości, która określana jest jako Story Bumping (podbijanie wątków). Załóżmy, że użytkownik w czasie przeglądania Facebooka przegapił jakąś wiadomość. Do tej pory taka wiadomość była spychana niżej, ponieważ przy kolejnych logowaniach pojawiały się nowsze wpisy, niekoniecznie bardziej wartościowe.
Teraz Facebook ma zamiar podbijać pozycję tych wątków, które otrzymują więcej polubień i komentarzy, ale mogły zostać przegapione. W ten sposób zaburzona zostanie kolejność chronologiczna, ale teoretycznie powinniśmy widzieć więcej treści naprawdę ciekawych (niekoniecznie najnowszych).
Facebook twierdzi, że w testach ta funkcja spowodowała kilkuprocentowy wzrost polubień, komentarzy i udostępnień.
We wpisie blogowym Facebook opisał Story Bumping i zapowiedział informowanie o kolejnych nowościach. Tymczasem na konferencji prasowej przedstawiono jeszcze inne nowości, m.in. funkcję Last Actor. Chodzi to, że Facebook przedstawi więcej materiałów dotyczących osób, z którymi najczęściej wchodziliśmy w interakcję na Facebooku.
Ponadto Facebook ma zamiar chronologicznie układać niektóre rodzaje postów od konkretnego użytkownika. Chodzi o to, aby nie zaburzyć np. kolejności relacjonowania danego wydarzenia (zob. TechCrunch, Facebook To Publicize News Feed Algorithm Changes, Starting With New “Story Bumping”).
Nowe rozwiązania Facebooka nie zostały jeszcze na dobre wprowadzone, ale już są krytykowane. Z drugiej strony nie można powiedzieć, aby algorytmy stosowane obecnie dawały jakiś olbrzymi komfort. Facebook musi nieco eksperymentować.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|