Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dolnośląskie Sądy i Policja skomunikują się elektronicznie. Postępowania mogą przyśpieszyć

20-02-2013, 14:30

Sądy i Policja w woj. dolnośląskim mogą działać sprawniej dzięki komunikacji elektronicznej. Stosowne porozumienia podpisali wczoraj Sąd Apelacyjny we Wrocławiu oraz Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu.

robot sprzątający

reklama


Dziennik Internautów zawsze uczula na to, że informatyzacja państwa to nie tylko e-usługi dla obywateli. Istotnym elementem nowoczesnego państwa powinno być także elektroniczne wymienianie danych między instytucjami i w tym obszarze również widać postępy.

Wczoraj porozumienia w sprawie przekazywania w postaci elektronicznej danych rejestrowanych w sprawach karnych i wykroczeniowych podpisali przedstawiciele Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu oraz Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu.

Szybsze postępowania, mniej pomyłek

Porozumienie dotyczy wszystkich sądów i jednostek Policji w województwie dolnośląskim. Na jego mocy przekazywane będą w postaci elektronicznej jedynie te dane, które zostały sądowi lub jednostce Policji udostępnione w formie pisemnej (np. w postaci akt sądowych i akt Policji) w wyniku wszczęcia postępowania w sprawach karnych lub w sprawach o wykroczenia.

Danymi podlegającymi wymianie w postaci elektronicznej są: wnioski o ukaranie, wokandy sądowe, protokoły z posiedzeń sądowych i orzeczenia.

zdjęcie
źródło: www.wroclaw.sa.gov.pl

Dzięki temu obie strony porozumienia będą mogły łatwiej prowadzić dokumentację związaną ze sprawami karnymi, głównie przez importowanie danych elektronicznych do istniejących już systemów informatycznych. Powinno to przyśpieszyć postępowania, ograniczyć liczbę błędów w aktach spraw i generalnie ułatwić pracę urzędnikom i funkcjonariuszom.

Sonda
Co pomyślałeś czytając o elektronicznej wymianie dokumentów na linii policja-sądy?
  • świetnie!
  • dlaczego dopiero teraz?!
wyniki  komentarze

Podobne porozumienia

Wczoraj podpisano także porozumienie między Prokuraturą Apelacyjną we Wrocławiu a Komendą Wojewódzką Policji we Wrocławiu, które dotyczy przekazywania w postaci elektronicznej danych rejestrowanych w użytkowanych systemach informatycznych.

Znacznie wcześniej, bo jeszcze w październiku 2012 roku, podpisano podobne porozumienie między Sądem Apelacyjnym we Wrocławiu a Prokuraturą Apelacyjną we Wrocławiu.

W ostatnim czasie Ministerstwo Sprawiedliwości podejmowało inne inicjatywy, które usprawniły obrót dokumentów między instytucjami. Od 15 stycznia sądy rejestrowe mogą otrzymywać elektronicznie informację z Krajowego Rejestru Karnego o tym, czy osoba podlegająca wpisowi została skazana za przestępstwa, które wykluczałyby zasiadanie w zarządzie spółki. Może to zapobiec aferom podobnym do tej związanej z Amber Gold.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:







fot. Freepik



fot. Freepik



fot. Freepik