Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polskie firmy coraz chętniej inwestują w ICT

23-05-2012, 23:44

ICT, czyli technologie teleinformatyczne, są coraz chętniej wykorzystywane przez polskich przedsiębiorców - informuje Krzysztof Adamczyk z NetLine Group. Na popularności zyskują przede wszystkim bardziej zaawansowane rozwiązania.

robot sprzątający

reklama


Technologie ICT (ang. information and communications technology) są w naszym kraju dość powszechne, jednak - jak zauważa Adamczyk - "po te na wyższym poziomie zaawansowania sięga niewielu przedsiębiorców".

Czytaj także: Wyniki Della zawiodły inwestorów

Obecnie tylko 16,4% polskich przedsiębiorstw korzysta z oprogramowania CRM do zarządzania informacjami o klientach. Niemal połowa firm używających tego typu narzędzi do duże przedsiębiorstwa, a jedynie 13,7% to firmy zatrudniające od 10 do 49 pracowników.

Jeszcze mniejszą popularnością cieszą się systemy CRM, z których korzysta zaledwie 13,1% przedsiębiorstw. W tym przypadku rozwiązania takie wdrożyło tylko 10,3% małych firm i 20,6% średnich. Jeszcze rzadziej spotykane są rozwiązania ERP, przeznaczone do planowania zasobów przedsiębiorstwa. Z takich narzędzi korzysta 6,6% przedsiębiorstw małych i 22% średnich.

 - Prognozy rozwoju rynku IT w Polsce są obiecujące - uważa Adamczyk. - Przewiduje się, że Cloud Computing w perspektywie 5-10 lat zmieni nie tylko architekturę IT przedsiębiorstw, ale również całą branżę. Coraz więcej przedsiębiorstw będzie korzystać z oprogramowania jako usługi (ang. SaaS, Software as a Service). Posiadanie własnej struktury i kadry informatycznej na odpowiednim poziomie będzie po prostu zbyt kosztowne.

Czytaj także: IBM niezainteresowany większymi transakcjami


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *