Reklamy na Facebooku okazały się "nieefektywne" - powiedziały w rozmowie z "Wall Street Journal" osoby związane z kampaniami GM. Kroki takie z pewnością nie pomogą w debiucie giełdowym społecznościowego giganta.
Zdaniem niezidentyfikowanych osób, cytowanych przez Wall Street Journal, kampanie na Facebooku miały "mały wpływ na użytkowników". Firma zamierza teraz skupić się na stronach fanowskich, których wykorzystywanie jest oczywiście darmowe (zob. WSJ, GM to Stop Advertising on Facebook).
General Motors wydaje średnio około 40 milionów dolarów rocznie na marketing związany z Facebookiem, jednak tylko jedna czwarta tej sumy przeznaczana jest na zakup dodatkowych jednostek reklamowych w witrynie. W skali globalnej koncern motoryzacyjny przeznacza na reklamy około 1,8 miliarda dolarów.
Cytowany przez Wall Street Journal szef marketingu GM tłumaczył, że firma "zdecydowanie zmienia lokowanie środków finansowych na Facebooku, jednak treści tego typu są efektywne i istotne". W tym przypadku prawdopodobnie chodziło jednak o wykorzystanie stron fanowskich, a nie samych reklam.
Zbliżający się wielkimi krokami debiut Facebooka nie jest wolny od kontrowersji. Obok reklamodawców odwracających się od witryny, usługę krytykują często również sami analitycy i inwestorzy. Walory społecznościowego giganta cieszą się jednak bardzo dużym zainteresowaniem, a firma zapowiedziała niedawno, że w związku z tym może w ofercie publicznej udostępnić dodatkowe akcje.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|