Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Timeline zwiększa zaangażowanie użytkowników

14-05-2012, 18:48

Średnio aż o 13% zwiększone jest zaangażowanie internautów, którzy przeglądają wiadomości na Facebooku w układzie Timeline - poinformowała firma badawcza Sotrender. Nowy sposób prezentacji wpisów wielu użytkownikom nie przypadł jednak do gustu.

Układ Timeline zastosowany jest już od jakiegoś czasu na wszystkich stronach fanowskich, a w przyszłości prawdopodobnie widok ten przeniesiony zostanie również do prywatnych profili. Jak się okazuje, rzeczywiście może on pomóc w przyciąganiu uwagi do naszych wiadomości.

Czytaj także: Zuckerberg jak kombinacja twórców firmy Apple?

W badaniu przeprowadzonym dwukrotnie na 130 największych stronach fanowskich w Wielkiej Brytanii okazało się, że po migracji do widoku Timeline zaangażowanie użytkowników jest większe średnio o 13%. Jednocześnie "czas życia" jednej wiadomości również nieco się wydłuża.

Z raportu Sotrender wynika jednak, że Timeline nie ma istotnego wpływu na przykład na liczbę publikowanych każdego dnia wiadomości ani nawet średnią liczbę "polubień" oraz komentarzy pod wpisami. Nowy układ sprawia jednak, że łatwiej jest dotrzeć do starszych wiadomości, które przez to mogą być czytane nawet na długo po opublikowaniu (zob. The Next Web, Study shows Facebook Timeline extends post lifetime, increases engagement by 13%).

Przed pojawieniem się Timeline'a użytkownicy publikowali średnio połowę komentarzy pod wpisami na Facebooku w pierwszej godzinie od ich opublikowania. Obecnie czas ten wydłużył się do dwóch czy nawet trzech godzin. W związku z tą zmianą Sotrender ostrzega, że mniej wskazane jest publikowanie w krótkim czasie dużej liczby wiadomości.

Czytaj także: Zuckerberg: urządzenia mobilne to priorytet


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *