Największa na świecie witryna społecznościowa odnotowuje na brazylijskim rynku rekordowe wzrosty. Co ciekawe, dużą zasługę może mieć w tym firma Google.
Pod koniec stycznia witryna społecznościowa Orkut, tworzona przez firmę Google, została wyprzedzona pod względem liczby użytkowników w Brazylii. Mieszkańcy tego kraju długo opierali się witrynie Marka Zuckerberga, jednak od pewnego czasu nadrabiają straty.
- Nie przychodzi mi na myśl przykład żadnego innego kraju, gdzie Facebook zyskiwałby popularność tak szybko - powiedział Andrew Lipsman z firmy analitycznej comScore, komentując wzrosty Facebooka w Brazylii. - To jest naprawdę zawrotne tempo.
Jak zauważa agencja Reuters, Brazylia to bardzo społecznościowa populacja w sieci, a coraz większa popularność usług tego typu wiąże się z ciągłym rozwojem rynku oraz rosnącą liczbą użytkowników komputerów z dostępem do internetu. Co ciekawe, analitycy część sukcesu Facebooka na tamtych terenach przypisują również firmie Google, która od lat wkładała wiele pracy w promowanie wiedzy na temat usług społecznościowych, rozwijając Orkuta.
- Do czasu, gdy w 2004 roku pojawił się Orkut, internet w Brazylii był w fazie stagnacji - powiedział analityk José Calazans z IBOPEnielsen. - Gdy ludzie chodzili po tym do kafejek internetowych, zwykle właśnie po to, by uzyskać dostęp do Orkuta. Teraz wielu z nich przenosi się na Facebooka.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|