Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Windows Store bardziej prodeweloperski niż App Store?

07-12-2011, 08:21

Sklep za aplikacjami, który ma wejść w skład systemu Windows 8, został zaprezentowany wczoraj w San Francisco. Microsoft zapowiedział m.in. lepsze warunki współpracy dla twórców udanych aplikacji oraz przejrzysty i łatwy do zrozumienia proces certyfikowania programów. Producent Windowsa wyraźnie chce poprawić to, co jest przedmiotem krytyki w sklepie App Store od Apple'a.

robot sprzątający

reklama


Wczoraj przedstawiciele Microsoftu zaprezentowali Windows Store, a na blogu firmy znalazł się obszerny opis dotyczący m.in. sposobu funkcjonowania sklepu, modeli biznesowych, przejrzystości oraz możliwości ekonomicznych, które z pewnością nie są małe w przypadku popularnego systemu dla komputerów biurkowych.

Windows Store ma zachęcać do odkrywania aplikacji dzięki funkcjom wyszukiwania, przeglądania aplikacji według kategorii, rankingom, personalizowanym rekomendacjom itd. katalog sklepu będzie indeksowany przez wyszukiwarki internetowe. Deweloperzy będą mogli promować swoje aplikacje, umieszczając na stronach logo "Dostępne w Windows Store" i poprzez narzędzia do promocji wbudowane w przeglądarkę IE 10 (będzie to wymagało dodania do strony odrobiny kodu). 

Czytaj: Windows 8 będzie miał problemy na pecetach?

Windows Store z interfejsem w stylu metro
fot. Microsoft - Windows Store z interfejsem w stylu metro

Sklep ma oferować aplikacje bezpłatne i płatne na 231 rynkach na świecie, do których dostosowane zostaną katalogi aplikacji. Microsoft udostępni wsparcie dla firm, które będą chciały dostosować ofertę Windows Store do potrzeb swoich pracowników.

Dostępne będą różne modele biznesowe - aplikacje bezpłatne, próbki aplikacji (dostępne przez określony czas lub z ograniczonymi funkcjami), a także aplikacje płatne oraz umożliwiające dokonanie transakcji w samej aplikacji. W celu sfinalizowania transakcji będzie można skorzystać z rozwiązań od dostawców trzecich. Będzie też możliwość skorzystania z innych platform reklamowych niż ta od Microsoftu.

Istotna rzecz to koszty dla deweloperów. Rejestracja dla twórców aplikacji w Windows Store będzie kosztować 49 USD (indywidualni programiści) lub 99 USD (firmy). Potem z każdej transakcji Microsoft będzie pobierał 30% prowizji, podobnie jak Apple, ale przewidziane są wyjątki. Jeśli jakaś aplikacja wygeneruje przychód przekraczający 25 tys. USD, Microsoft obniży swoją prowizję do 20%, czyli deweloper zachowa 80% przychodu.

Microsoft obiecuje też przejrzystość systemu certyfikowania aplikacji. Ten problem ujawnił się w przypadku sklepu z aplikacjami Apple'a, który akceptował dzieła programistów w oparciu o niejasne wytyczne lub odrzucał je bezlitośnie, w wyniku arbitralnych i nie zawsze dobrze uzasadnionych decyzji.

Microsoft opublikował już zasady certyfikowania, które są opisane dość prostym językiem.  Ponadto firma udostępni narzędzie online, które będzie informowało twórców aplikacji o tym, na jakim etapie certyfikacji jest ich aplikacji oraz jak długo może trwać ten proces.

Windows Store pojawi się wraz z wersją beta systemu Windows 8 (prawdopodobnie w lutym przyszłego roku). W czasie testów tej wersji w sklepie dostępne będą tylko aplikacje bezpłatne.

Czytaj: Microsoft udostępni pakiet Office dla iPada


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E