Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Facebook pozwany w Niemczech

10-11-2011, 16:18

Tym razem niemieckim władzom nie spodobało się rozpoznawanie twarzy, które Facebook stosuje, by ułatwić tagowanie znajomych.

robot sprzątający

reklama


Jak poinformował Deutsche Welle, ośrodek ochrony danych w Hamburgu pozwał Facebooka za automatyczne rozpoznawanie twarzy w witrynie. Problem dyskutowany był już od pewnego czasu, jednak władze stwierdziły, że "dalsze negocjacje są bezcelowe".

Czytaj także: Usprawnienia w Tickerze Facebooka

W oświadczeniu na stronie ośrodka czytamy, że społecznościowy gigant posiada "kompleksową bazę danych biometrycznych wszystkich użytkowników". Sam ten fakt nie byłby problemem, gdyby Facebook dostatecznie dobrze informował o tym swoich użytkowników - zapewniają niemieckie władze.

Według lokalnej gazety gromadzenie tego typu danych bez wcześniejszego powiadomienia o tym użytkownika "narusza zarówno prawo niemieckie, jak i europejskie". Warto zauważyć, że serwis Zuckerberga uruchomił kontrowersyjną funkcję na terenie kraju, jeszcze przed zakończeniem związanych z nią negocjacji.

- Uważamy, że wszczynanie kroków prawnych jest całkowicie niepotrzebne - napisała niemiecka rzecznik prasowa Facebooka, Tina Kulow. - Sugerowanie tagowania znajomych w Facebooku jest w pełni zgodne europejskim prawem.

Przedstawiciele UE skarżyli się na nową funkcję witryny już w czerwcu, jednak do tej pory bez przeszkód działała ona we wszystkich państwach Starego Kontynentu. Deutsche Welle zauważa, że proces z Facebookiem może być niełatwy, gdyż obecnie wszystkie serwery witryny znajdują się na terenie Stanów Zjednoczonych.

Czytaj także: Może powstać centrum danych Facebooka na Tajwanie


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Deutsche Welle