Czy rachunek przesłany za pomocą poczty elektronicznej można zaksięgować? Na pytanie odpowiada Monika Borczyńska, Konsultant w Dziale Audytu w Baker Tilly Poland.
reklama
Rozporządzenie Ministra Finansów, które obowiązuje od 9 lutego br. zniosło przymus zamieszczania własnoręcznego podpisu oraz wyrazów "Oryginał" lub "Kopia" na wystawionych rachunkach. Tym samym od 11 marca 2011 możemy zarówno je przesyłać, jak i archiwizować w formie elektronicznej.
Korzystając z tej możliwości, należy pamiętać, że rachunki jako dowody księgowe dotyczące wpływów ze sprzedaży detalicznej musimy przechowywać co najmniej do dnia zatwierdzenia sprawozdania finansowego za dany rok obrotowy, jednak nie krócej niż do dnia rozliczenia osób, którym powierzono składniki aktywów objęte sprzedażą detaliczną.
Pozostałe dowody księgowe należy natomiast przechowywać minimalnie przez 5 lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane zbiory dotyczą. Podatnicy wystawiający rachunki są z kolei zobowiązani je numerować i przechowywać ich kopie w kolejności wystawiania do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego.
Monika Borczyńska, Konsultant w Dziale Audytu w Baker Tilly Poland
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*