Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Audiomarketing i muzyka bez opłat za prawa autorskie

22-09-2011, 14:46

Lokale publicznie odtwarzające muzykę nie muszą wnosić opłat na rzecz organizacji chroniących prawa autorskie i pokrewne. Dobrą alternatywą są firmy zajmujące się audiomarketingiem, z którymi coraz chętniej współpracują młodzi twórcy muzyki.

robot sprzątający

reklama


Lokale użytku publicznego mogą wykorzystać muzykę artystów, którzy przenieśli prawa autorskie i prawa pokrewne do swoich utworów na firmę audiomarketingową oraz nie są członkami żadnej innej organizacji chroniącej prawa autorskie. Dzięki temu można uniknąć opłat na rzecz organizacji zbiorowego zarządzania (OZZ).

- Wiele młodych zespołów zgadza się na odtwarzanie swojej muzyki w restauracjach, pubach, hotelach, punktach usługowych czy sieciach fast food. Dzięki takiej promocji mają szansę zaistnieć i dlatego decydują się na współpracę z nami. Lokale chcą zaskakiwać swoich klientów i odtwarzać muzykę, której nie można usłyszeć w radiu. W ten sposób zyskują zarówno artyści, jak i lokale, których wizerunek się poprawia – mówi Aleksandra Potrykus, Country Manager w Mood Media Poland.

Artyści mogą rejestrować się na stronie firmy audiomarketingowej. Jeśli ich utwory będą pasowały do określonych typów lokalizacji, trafią do specjalnej bazy, a tym samym do oferty firmy zajmującej się audiomarketingem. Odtwarzanie muzyki wiąże się oczywiście z gratyfikacją finansową dla jej twórcy.

Czytaj: UE: 70 lat ochrony dla nagrań. Zachęta do kreatywności?

- W swojej bazie mamy obecnie około miliona piosenek. Są to utwory, za które klient nie płaci organizacjom chroniącym prawa autorskie (...) Wiele zespołów zyskało na popularności dzięki współpracy z nami, a później przeniosły się do organizacji praw autorskich, zatem korzyść jest właściwie trójstronna - podsumowuje Potrykus.

Lokale, wybierając do obsługi muzycznej firmy audiomarketingowe, mogą same decydować, jakiego rodzaju muzyki będą używać. Zaletą tego rozwiązania jest również możliwość emitowania własnych reklam czy jingli. W przypadku sieci sklepów i punktów handlowo-usługowych istnieje możliwość sprzedaży "czasu antenowego" potencjalnym reklamodawcom. Dzięki temu sieć rekompensuje koszty poniesione przy wcześniejszej inwestycji.

Koszt miesięcznego abonamentu za punkt waha się od 100 do 250 złotych. Wszystko zależy od rozwiązania, na jakie zdecyduje się klient. Można wybrać odtwarzanie muzyki przez komputer muzyczny, mini odtwarzacz lub stronę internetową.

Czytaj: Muzyka z chmury jest legalna - MP3tunes wygrywa


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *