Ma bezapelacyjnie największe grono fanów w serwisie Facebook wśród wszystkich polskich celebrytów. Jego wpływ na społeczności jest jednak dyskusyjny. Kontrowersyjny dziennikarz ma być magnesem w najnowszej kampanii promocyjnej Play. Pokazujemy analizę jego oddziaływania na dusze i portfele konsumentów.
reklama
Udział Wojewódzkiego w kampanii Play był jednym z największych wydarzeń w branży reklamowej ostatniego miesiąca. 8 sierpnia na konferencji prasowej ogłoszono, że będzie twarzą akcji Testuj Smartfona. Sprawdziliśmy, co działo się w sierpniu na fan page’u Play. Sama informacja o tym, że Kuba jest już w Play, nie wzbudziła wielkich dyskusji na Facebooku. Według analizy aplikacji Napoleon (www.CheeseCat.com) znacznie częściej fani mówili o Kubie Wojewódzkim w maju, gdy był jurorem w programie X-Factor i oskarżano go o rasistowskie wypowiedzi w Porannym WF-ie w ESKA Rock.
Na fan page’u Play skokowy wzrost liczby fanów rozpoczął się 14 sierpnia. Tego dnia na stronie przeprowadzono konkurs, w którym do wygrania była koszulka. Z drugiej strony coraz intensywniej do świadomości potencjalnego fana Play przebijały się reklamy z Wojewódzkim w roli głównej i coraz więcej osób rejestrowało się w programie Testuj Smartfona. Wypożyczanie ich rozpoczęto 19 sierpnia, wówczas wzrost fanów na fan page’u był już lawinowy. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, iż Play nie promuje intensywnie na swoich materiałach związanych z promocją strony w serwisie Facebook.
Kampania Play nie jest jednak papierkiem lakmusowym, który może pozwolić ustalić, czy Wojewódzki ma „social factor”. Trzeba bowiem dołożyć do tego inne obecności celebryty na Facebooku. Kuba ma drugą pod względem liczby fanów polską stronę w serwisie stworzonym przez Marka Zuckerberga. Dzieje się na niej jednak niewiele, głównie dlatego, że komunikacja z fanami jest sporadyczna. W ciągu ostatniego miesiąca (od 22 lica do 21 sierpnia) pojawił się tylko jeden post skierowany do sympatyków. Według danych z aplikacji Napoleon w tym czasie fani dodali 365 postów, 654 komentarzy i 4585 razy „lajkowali”. Ten jeden komentarz obrazuje, jakie jest zapotrzebowanie na informacje od Wojewódzkiego: widnieje pod nim 615 komentarzy, 3254 osób „polubiły” go.
Innym przykładem tego, że społecznościowy potencjał Wojewódzkiego jest duży, choć można go lepiej wykorzystać, jest program „Kuba Wojewódzki” emitowany przez TVN. Wspomniany jedyny wpis na stronie celebryty dotyczy zapowiedzi wrześniowego startu nowego sezonu. W serwisie Facebook nie znaleźliśmy jednak oficjalnej strony show. Są za to dwie nieoficjalne (na których nic się nie dzieje). Jedna ma ponad 30 tys. (tę pokazujemy w tabelce), druga ponad 80 tys. fanów.
Analizując „social factor” celebryty, należy pamiętać o innych miejscach, które są związane z jego funkcjonowaniem w mediach. To fan page programu radiowego „Poranny WF” i telewizyjnego „Mam talent”, którego motorem był - przed przejściem do „X Factor” - Wojewódzki.
Z powyższych danych wysuwa się pytanie: czy to Wojewódzki jest motorem swojej popularności w mediach społecznościowych, czy może to serwisy społecznościowe tworzą część blasku Kuby?
Dane wykorzystane w raporcie dotyczą okresu 21.07.2011-22.08.2011.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|