Firma utrzymuje, że promocja cenowa jest zwykłym zabiegiem marketingowym i potrwa jedynie trzy dni. Brak danych o sprzedaży urządzenia sugerować może, że Hewlett-Packard spodziewał się innych wyników. Uwadze nie powinien umknąć także fakt, że TouchPad jest dostępny na rynku dopiero od miesiąca.
reklama
TouchPad jest odpowiedzią Hewletta-Packarda na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na tablety. Bazujące na systemie operacyjnym webOS (kupionym razem z Palmem w kwietniu zeszłego roku) urządzenie pojawiło się w sprzedaży zaledwie miesiąc temu. Nie wzbudziło wielkiego entuzjazmu tak klientów, jak i inwestorów. Punktem odniesienia dla wszelkich tego typu gadżetów pozostaje iPad firmy Apple. Szybko wzrasta liczba kupowanych tabletów, co wynika m.in. z rosnącej liczby dostępnych modeli. Właściwie każda licząca się firma z branży chce mieć swój tablet.
Amerykańska firma nie podaje żadnych danych dotyczących sprzedaży, można więc zakładać, że nie jest ona tak dobra, jak się tego spodziewano. Przyczyn takiego stanu rzeczy upatrywać można w opiniach krytyków, którzy zauważyli, że tablet HP ma słabą baterię, wolny procesor oraz niewiele aplikacji. Te ostatnie wydają się być elementem kluczowym dla sukcesu tabletów.
Użytkownicy nie chcą bowiem korzystać jedynie z tych programów, jakie dostarczył im producent domyślnie. Sukces smartfonów wynika z tego, że zarówno Apple, jak i Google, oferują bardzo szeroki wachlarz różnego rodzaju aplikacji - od gier poprzez czytniki książek i samouczki językowe aż po pakiety biurowe. W przypadku systemu webOS jest z tym jednak bardzo słabo. Nic więc dziwnego, że start samego tabletu jest także nie najlepszy.
Możliwe, że dlatego koncern zdecydował się na promocję cenową - w dniach 5-7 sierpnia urządzenie jest tańsze o 100 dolarów i kosztuje odpowiednio 400 i 500 dolarów, w zależności od pojemności dysku (16 lub 32 gigabajty) - podaje agencja Reuters. TouchPad jest tym samym obecnie tańszy od iPada. Czy niższa cena przyciągnie klientów, pozostaje jednak kwestią otwartą.
Rzeczniczka firmy podkreśla, że obniżka jest częścią zwykłego planu marketingowego. Tak więc od poniedziałku cena powinna wrócić do poprzedniej. Niewykluczone jednak, że niedługo pojawią się kolejne tego typu promocje. Warto zauważyć, że Apple takich kroków nie stosuje, a i tak sprzedaż iPadów jest na rewelacyjnym poziomie. W ostatnim kwartale sprzedano ich 9,25 mln, o 183 proc. więcej niż rok wcześniej.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|