Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Użytkownicy Internet Explorera wcale nie są mniej inteligentni

03-08-2011, 18:09

Badanie IQ dotyczące użytkowników różnych przeglądarek internetowych okazało się sfałszowane.

Niedawno informowaliśmy o badaniu użytkowników różnych przeglądarek, które wskazywało na różnice w poziomie inteligencji internautów korzystających z popularnych narzędzi. Okazuje się, że problem prawdopodobnie w ogóle nie istnieje.

>>Czytaj także: Google Chrome przekroczyło 20 proc. w globalnym rynku przeglądarek

Sonda
Korzystasz z przycisku +1?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Według BBC cały raport jest wyłącznie świetnie przygotowaną mistyfikacją. O różnicach w poziomie inteligencji użytkowników różnych przeglądarek poinformowały największe światowe media, jak CNN, Telegraph, Forbes, a także samo BBC, które dopatrzyło się pewnych nieścisłości. 

Wątpliwości brytyjskiej stacji wzbudził David Spiegelhalter z Uniwersytetu w Cambridge. Jak powiedział profesor: Uważam, że taki poziom IQ użytkowników Internet Explorera jest niewiarygodnie mały i po prostu ich obraża. Po dokładniejszych poszukiwaniach okazało się, że raport rzeczywiście może mieć niewiele wspólnego z rzeczywistością.

Internauci zauważyli, że witryna ApTiquant, która miała zrealizować badanie, istnieje wyłącznie od miesiąca. Dodatkowo umieszczone na niej zdjęcia pracowników faktycznie należą do osób z Central Test, które zapewniają, że nie mają żadnego związku z wspomnianym testem inteligencji.

Graham Cluey z firmy Sophos zajmującej się bezpieczeństwem w sieci, choć przyznał, że w przygotowanie raportu włożono wiele wysiłku, dla phisherów, czyli osób podrabiających strony internetowe, stworzenie podobnego materiału nie stanowi większego problemu.

>>Czytaj także: Opera: Mniej pisania w mobilnych przeglądarkach


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: BBC