Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Japońska platforma gier mobilnych chce zdobyć miliard użytkowników

29-06-2011, 12:13

Tak duża liczba użytkowników jest niezbędna do konkurowania z Facebookiem, który na razie nie ma sobie równych na tym rynku.

Choć spam jest coraz większym problemem dla Facebooka, na liczbę aplikacji powstających z myślą o platformie Marka Zuckerberga z zazdrością spoglądają konkurencyjne firmy.

>>Czytaj także: Facebook ma ogromny wpływ na resztę internetu

Sonda
Pozycja Facebooka na rynku społeczności jest zagrożona?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Jak dla Reutera powiedział twórca japońskiej firmy Gree zajmującej się produkcją mobilnych gier społecznościowych: Chcemy zdobyć od 500 mln do miliarda użytkowników, jednak nie mamy wyznaczonych szczegółowych ram czasowych czy wybranych konkretnych państw. Dodał również, że Facebook chwali się 700 mln użytkowników i jego firma również wyznaczyła sobie taki cel.

W ubiegłym roku Gree wydało 104 mln dolarów na zakup szybko rozwijającej się amerykańskiej platformy gier społecznościowych OpenFeint, która obecnie ma 90 mln użytkowników na całym świecie, a co sekundę przybywa jej średnio 2,8 nowych.

Choć rynek mobilnych gier społecznościowych szybko się rozrasta, według niektórych analityków Gree może mieć spore trudności w osiągnięciu swojego ambitnego celu. Jednym z problemów są na przykład ograniczenia dotyczące aplikacji stosowane przez Apple w urządzeniach mobilnych.

Rynek był również nieco zaskoczony sumą, jaką Gree zapłaciło za OpenFeint, które w 2010 roku odnotowało duże straty. Warto też pamiętać, że choć obecnie Facebook jest niewątpliwym liderem jeśli chodzi o społeczności, od pewnego czasu Google stara się stworzyć produkty, które również mają szansę odnieść na tym rynku sukces.

>>Czytaj także: Facebook walczy ze spamem i przez przypadek blokuje popularne aplikacje


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Reuters