Dziś wytartuje Microsoft Office 365, czyli chmurowe narzędzie biurowe Microsoftu, które jest czymś w rodzaju konkurenta Google Apps. Choć trudno porównywać obydwa produkty to jednak trzeba powiedzieć, że walka o rynek chmur dla biur rozpoczęła się na dobre.
Wielu czytelników DI już wie czym jest MS Office 365. Microsoft zaprezentował tę usługę w październiku 2010 r. Daje ona dostęp do poczty i kalendarza, webowych programów biurowych (Word, Excel, PowerPoint i OneNote), narzędzi do projektowania stron WWW i publikowania dokumentów na zewnątrz oraz komunikatora. Praca z narzędziami online może się odbywać z poziomu komputera lub urządzenia mobilnego.
Dostępna będzie też wersja usługi dla dużych firm, z dodatkowymi funkcjami. Jej użytkownicy będą mogli dodatkowo korzystać z Office Pro Plus (najbardziej rozbudowanej desktopowej wersji Office), wewnętrznych narzędzi społecznościowych, poczty głosowej, wideokonferencji, komunikatorów i wsparcia telefonicznego 24/7.
Testy beta MS Office 365 ruszyły w kwietniu. Oficjalny start usługi został zaplanowany na dzisiaj. Chyba z tego powodu Google opublikowała na swoim blogu obszerny wpis na temat wyższości Google Apps nad MS Office 365 - zob. 365 reasons to consider Google Apps. Wpis ten, gdyby odrzucić z niego elementy stronnicze, byłby całkiem ciekawym podsumowaniem różnic między produktem Microsoftu i aplikacjami Google.
Warto zauważyć, że:
Patrząc na powyższą listę nie widzimy tak naprawdę lepszych i gorszych cech. Dla jednej firmy cenna może być niezależność od Windowsa czy MS Office, ale dla innej będzie miało znaczenie właśnie to, że usługa chmurowa jest rozwinięciem znanych i lubianych produktów. MS Office to nadal bardzo silna marka, która z pewnością pomoże wypromować usługę chmurową.
Możliwe, że ze względu na różnice dojdzie do podzielenia rynku między Google Apps i Office 365. Narzędzia Google można łatwo wypróbować i wdrożyć, co sprzyja korzystaniu z nich w warunkach domowych lub w instytucjach edukacyjnych. Office 365 może natomiast robić wrażenie na osobach, które decydują o rozwiązaniach stosowanych w firmach. Podziałowi rynku może sprzyjać generalnie rosnąca popularność narzędzi webowych.
Jednocześnie wydaje się, że silna pozycja Microsoftu na rynku narzędzi biurowych nie przeniesie się automatycznie do chmury. Trzeba będzie walczyć.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|