95% firm opracowało i wdrożyło zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń mobilnych, ale dobrze je zna i stosuje się do nich tylko jedna trzecia pracowników - wynika z nowego raportu McAfee nt. konsumeryzacji technologii informatycznych i jej wpływu na bezpieczeństwo danych.
Urządzenia mobilne cieszą się w firmach coraz większą popularnością. Prawie połowa ankietowanych korzysta z nich intensywnie, a blisko 70% w stopniu większym niż przed rokiem. Technologie informatyczne coraz częściej tworzone są pod kątem potrzeb użytkowników indywidualnych, a prawie dwie trzecie urządzeń podłączonych do sieci firmowych używanych jest również w celach prywatnych.
Uczestnicy badania uznali, że najpoważniejsze problemy dotyczące bezpieczeństwa danych wiążą się z kradzieżą lub zgubieniem urządzenia mobilnego. Doświadczyło tego 40% firm. Połowa utraconych urządzeń zawierała dane o kluczowym znaczeniu, a w ponad jednej trzeciej przypadków nie obeszło się bez strat finansowych. W następstwie takich incydentów dwie trzecie poszkodowanych firm wprowadziło lepsze zabezpieczenia urządzeń mobilnych.
Powszechne są ryzykowne zachowania i brak ostrożności - choć wszyscy wiedzą, że trzeba dbać o bezpieczeństwo urządzeń mobilnych, tylko niespełna połowa użytkowników tworzy kopie zapasowe znajdujących się na nich danych częściej niż raz w tygodniu. Około połowy użytkowników umieszcza na urządzeniach mobilnych hasła, kody PIN lub dane kart kredytowych, a jedna trzecia - wrażliwe informacje dotyczące pracy i firmy.
Raport „Mobility and Security. Dazzling Opportunities, Profound Challenges” („Mobilność a bezpieczeństwo: wspaniałe możliwości, poważne wyzwania”) opracowano na podstawie badań przeprowadzonych przez ośrodek CyLab uniwersytetu Carnegie Mellon na zlecenie firmy McAfee. Objęły one ponad 1500 informatyków i użytkowników urządzeń mobilnych z 14 krajów. Pełny tekst raportu można pobrać ze strony McAfee.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|