Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Przynajmniej w kwestiach zakupowych. Tak wynika z przeprowadzanych badań. Co więcej, dokonywanie zakupów przez internet stało się swego rodzaju grą, w której wygraną jest niska cena.

robot sprzątający

reklama


Jak bardzo internet zmienił nasze zachowania jako konsumentów? Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że w podobny sposób, jak wpłynęła na nasze zachowania telewizja. Jeśli jednak przyjrzymy się bliżej temu, w jaki sposób wykorzystuje się sieć w celach zakupowych, szybko okaże się, że jej wpływ jest znacznie większy, co przede wszystkim wynika z rozwoju technologicznego, a także powstawania coraz to nowych narzędzi ułatwiających zakupy.

>> Czytaj także: Młodzież coraz częściej robi zakupy w sieci

Telewizja jest medium jednokierunkowym - sygnał płynie tylko do odbiorców. W ten sposób trafiają do nas reklamy, mające nas skłonić do dokonania zakupów. Internet też kiedyś był takim kanałem komunikacji - wszechobecne banery reklamowe nie dawały spokoju niejednemu internaucie. W początkowej fazie rozwoju internetu mało było jednak sklepów internetowych, więc chcąc, nie chcąc, konieczne było udanie się do tradycyjnego. Dzisiaj możliwe jest dokonanie praktycznie wszystkich zakupów bez ruszania się sprzed ekranu monitora.

Mało tego - nie jesteśmy sami. Osób podobnych do nas są miliony tylko w samej Polsce. Ta ogromna rzesza ludzi nie pozostaje bez wpływu na innych. Dzięki porównywarkom cen, serwisom społecznościowym czy możliwości komentowania zakupionych towarów sieć stała się miejscem nie tylko reklamowania, ale także wymiany informacji o konkretnych towarach czy usługach.

Otrzymywanie informacji zwrotnej od innych internautów znacząco zmieniło sposób dokonywania zakupów - duże znaczenie zyskały opinie innych ludzi, nawet całkowicie nam obcych. Ma to przełożenie na zaufanie, jakim użytkownicy sieci obdarzają internet - w kwestii zakupów ufa mu dwóch na trzech internautów. W przypadku magazynów wskaźnik ten wynosi 43 proc., a telewizji 35 proc. - zauważa Ad Age.

>> Czytaj także: Kiedy opłaca się robić e-zakupy za granicą

Sonda
Jak często kupujesz w sieci?
  • przynajmniej raz w tygodniu
  • kilka razy w miesiącu
  • raz w miesiącu
  • kilka razy w roku
  • nie kupuję w sieci
wyniki  komentarze

Nastała era zakupów grupowych, pozwalających internautom sporo zaoszczędzić. Szukają oni także innych ofert, dających im możliwość dokonania tańszych zakupów. Nierzadko kierują się opiniami ludzi, znalezionymi na forach czy serwisach społecznościowych.

Zakupy stały się swego rodzaju grą, w której członkami naszego zespołu są osoby pomagające dokonać właściwego wyboru, a wygraną jest kupno towaru jak najtańszego. Co ważne, skład naszej drużyny ulega ciągłym zmianom, co wynika z tego, że dokonujemy zakupów towarów różnych kategorii.

Surfując w sieci w poszukiwaniu upragnionych ciuchów, muzyki czy książek, nie narażamy się także na koszty związane z dojazdem do sklepów (nierzadko konieczna była wizyta w kilku), nie tracimy również czasu, co w dzisiejszych czasach ma ogromne znaczenie. Internet daje możliwość szybkiego porównania ofert, co sprzyja dokonywaniu racjonalnych ekonomicznie wyborów, dając poczucie satysfakcji i skłaniając do kolejnych zakupów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Ad Age