Największa witryna społecznościowa na świecie wykazuje coraz większe zainteresowanie rynkiem e-commerce.
Jak wspominaliśmy niedawno, Facebook mocno koncentruje się na urządzeniach mobilnych, czego jednym z przejawów jest nabycie platformy mobilnej Snaptu. Z pewnością jednak twórcom witryny sen z powiek spędzają niesamowite perspektywy związane z rynkiem e-commerce, który jest niemal na wyciągnięcie ręki.
Jak informuje serwis Digital Transactions, właściciele Facebooka stworzyli pod koniec 2010 roku spółkę zależną Facebook Payments. Choć na razie mało prawdopodobne jest, że w najbliższym czasie Mark Zuckerberg zdecyduje się na uruchomienie konkurencji dla PayPala, powoli wszystko zmierza w tym kierunku.
Business Insider zauważa, że internetowe płatności już teraz nie są dla Facebooka nowym zagadnieniem. Wystarczy wspomnieć chociażby o Kredytach, które jako oficjalna waluta serwisu pozwalają na kupowanie przedmiotów w grach FarmVille czy Happy Island.
Warto też zauważyć, że Facebook rejestruje swoją spółkę w wielu amerykańskich stanach, co sugeruje, że nowy sektor działalności witryny wymaga spełnienia szeregu lokalnych przepisów. Z identycznymi wyzwaniami zmagał się kiedyś PayPal.
W branży mówi się też o możliwym wprowadzeniu konkurencji dla AdSense. Facebook już teraz z olbrzymią skutecznością przekonał wielu właścicieli witryn do umieszczenia na nich chociażby przycisków "lubię to", zatem wizja stworzenia na tym polu konkurencji dla Google wydaje się bardzo realna.
O ile władze największej na świecie witryny społecznościowej na razie nie komentują plotek, deweloperzy Facebooka nieoficjalnie wspominają o dużym zainteresowaniu platformami e-commerce. Możliwość sprzedawania rzeczy bezpośrednio swoim znajomym i osobom z potwierdzoną tożsamością to bardzo ciekawa perspektywa.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|