Organizacje walczące z piractwem mogą się pochwalić kolejnym sukcesem na swoim koncie. Pytanie tylko, jak długo będzie widać jego efekty?
reklama
Jak wspominaliśmy niedawno, niektóre zespoły cieszą się, że ich utwory są bardzo popularne w sieciach P2P. Spodziewają się, że dzięki temu uda się między innymi zwiększyć frekwencję na ich koncertach.
Na razie jednak organizacje zrzeszające wytwórnie muzyczne nie zwracają na to szczególnej uwagi i zamiast tego skupiają się na walce z osobami rozpowszechniającymi pliki. Jakiś czas temu, głównie dzięki staraniom IFPI, twórców Mulve zmuszono do zaprzestania dalszych prac nad narzędziem.
Program pozwalał na pobieranie muzyki z popularnego rosyjskiego serwisu społecznościowego VKontakte, który jednak w żaden sposób nie ucierpiał na akcji brytyjskiej policji.
Oczywiste było, że wkrótce musi się pojawić następne narzędzie, które będzie odpowiedzią na olbrzymie zainteresowanie Mulve. Tak też się stało i niedługo później w sieci udostępniono pierwszą wersję programu Mielophone, który poza obsługą VKontakte potrafił pobierać pliki również z kilku innych serwisów, w tym YouTube oraz Last.fm.
Jak można się było spodziewać, nowy program nie uszedł uwadze także wytwórni muzycznych. Jak podaje Torrent Freak, EMI oraz Gala Records oskarżyły twórców o "tworzenie, używanie i dystrybucję złośliwego oprogramowania komputerowego", za co grozi do siedmiu lat więzienia.
W ramach ugody korporacje zaproponowały jednak polubowne wyjście - zaprzestanie prac i dystrybucji programu Mielophone. Z obawy przed realizacją gróźb deweloperzy przystali na propozycję wytwórni muzycznych. Z informacji Torrent Freak wynika jednak, że luka nie pozostanie długo widoczna i już teraz pojawiają się zapowiedzi programistów, którzy chcą stworzyć następcę Mielophone.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|