Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zakupy grupowe (i nie tylko) mocno do góry

09-03-2011, 12:24

Każdego dnia w sieci pojawia się średnio 100 nowych ofert zakupów grupowych. Tym samym ustabilizowana pozycja pierwotnie powstałych serwisów współpracującymi z firmami doprowadza do rywalizacji na rynku agregatorów.

Miesięczny wykres ilości ofert w serwisach zakupów grupowych
fot. GoDealla - Miesięczny wykres ilości ofert w serwisach zakupów grupowych
Według danych serwisu GoDealla w Polsce jest już 26 portali zakupów grupowych, a niektóre z nich działają tylko na rynku lokalnym, np. w wybranym mieście (In-Group w Warszawie, MultiOpcje w Białymstoku, Klub Zniżek w Trójmieście czy Boneo w Bydgoszczy). Najwięcej ofert pojawia się jednak w największych miastach: Warszawa, Kraków, Trójmiasto i Poznań.

>> Czytaj też: Groupon pojawi się w Chinach ze wsparciem partnera

Zdecydowanie najwięcej ofert dodaje Groupon (1649 w lutym), następnie Gruper (498 w lutym, choć w grudniu ofert było dwa razy więcej) oraz FastDeal (156 ofert w ubiegłym miesiącu, w grudniu 450). Nowy serwis Grupy Allegro (citeam) dodał 35 ofert w ciągu kilkunastu dni działalności.

Wzrost ilości ofert dla Groupon.pl na przestrzeni kilku miesięcy
fot. GoDealla - Wzrost ilości ofert dla Groupon.pl na przestrzeni kilku miesięcy
Liczba ofert dodawanych w serwisie Groupon rośnie z miesiąca na miesiąc. Jeszcze w listopadzie dostępne były 743 oferty, w grudniu już 864, w styczniu 1182, a w ubiegłym miesiącu 1649 - ponad dwa razy więcej niż trzy miesiące wcześniej. Większość serwisów zakupów grupowych ma tendencje odwrotne.

Agregatory zakupów grupowych

Sonda
Korzystasz z agregatorów zakupów grupowych?
  • tak
  • nie
  • nie korzystam z zakupów grupowych
wyniki  komentarze

Prawie 2500 ofert miesięcznie z podziałem na poszczególne miasta i kategorie muszą zostać zgrupowane w jedną całość, aby użytkownik mógł wybrać to, co go interesuje. Agregatory zakupów grupowych na rynku pojawiły się niezwykle szybko.

Najnowsze oferują coraz bardziej wymyślne funkcje, konkurując ze sobą z korzyścią dla odbiorcy ostatecznego – internauty. W listopadzie, publikując raport pt. Cała prawda o zakupach grupowych, cz II: kupony w praktyce, informowaliśmy o starcie serwisu GoDealla.

Rozbudowany newsletter serwisu GoDealla
fot. GoDealla - Rozbudowany newsletter serwisu GoDealla
Teraz GoDealla może pochwalić się obserwacją 52 miast w całej Polsce i wyświetlaniem ofert z 21 różnych serwisów zakupów grupowych. GoDealla chce się wyróżnić rozbudowanym newsletterem, pozwalającym na otrzymywanie informacji dla wybranego miasta, z określonej kategorii i w konkretnym dniu tygodnia. W podobny sposób działają też powiadomienia na Facebooku (na wallu) - dla konkretnego miasta.

- Celem agregatorów powinno być stworzenie kompletnej, stabilnej i wygodnej platformy umożliwiającej szybkie i łatwe znalezienie tych lokalnych promocji, które rzeczywiście zainteresują użytkowników. Rolą agregatorów będzie także skuteczne odfiltrowanie niechcianych ofert, co w efekcie przełoży się na oszczędność czasu, jaki internauta spędzam na poszukiwaniach najcenniejszych okazji w mieście - tłumaczy Kamil Kaniuk, Projekt Manager serwisu GoDealla.pl

>> Czytaj też: Allegro wchodzi w zakupy grupowe

Agregator ten powoli staje się źródłem informacji o rynku zakupów grupowych w Polsce. Tworząc profile serwisów zakupów grupowych i prowadząc statystyki, pozwala użytkownikowi na własną analizę. Na podstawie wykresów można określić, który z projektów prężnie się rozwija, a który nie wnosi nic nowego.

Opisywany w Dzienniku Internautów we wrześniu ubiegłego roku serwis Snuper.pl jest głównym konkurentem GoDealla. Od tamtego czasu nie wprowadził on jednak większych zmian (poza dodaniem plakietek „nowość” dla najnowszych ofert).

Żaden z serwisów zakupów grupowych nie zdecydował się na przejęcie któregokolwiek z agregatorów, choć taka możliwość jak najbardziej istnieje.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR