Chińscy giganci mają pomóc nowemu graczowi na rynku osiągnąć sukces. Chiny będą kolejnym państwem w Azji, gdzie Groupon rozpoczyna działalność.
Pod koniec stycznia br. pisaliśmy w Dzienniku Internautów o ew. wejściu giganta na giełdę. Wówczas serwis pozyskał 950 mln dolarów od inwestorów na ekspansję firmy do innych krajów. Na pierwsze efekty nie trzeba było długo czekać.
Po trzech latach działalności serwis zakupów grupowych Groupon wchodzi na rynek chiński. Pomimo że w większości krajów istnieje pod tą samą nazwą, w Chinach będzie musiał walczyć o udział w rynku pod nazwą GaoPeng.com, ponieważ groupon.cn już istnieje.
Według Forbesa Groupon należy do najszybciej rozwijających się firm. Ma swoje filie już na wszystkich kontynentach, także w Azji, m.in. w Hong Kongu, Japonii, Singapurze oraz na Tajwanie. Chiny będą ogromnym wyzwaniem dla firmy, a w zdobyciu rynku ma pomóc m.in. jeden z największych lokalnych portali społecznościowych – Tancet oraz Alibaba, lider e-commerce w Państwie Środka.
Nikt nie wyklucza przejmowania mniejszych firm, jak to miało miejsce w Polsce (przejęto po 3 miesiącach funkcjonowania startup CityDeal), bo firma niewątpliwie może znaleźć na to pieniądze, a strategia zdobywania rynku krok po kroku miałaby się opłacić.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*