Spędzając wiele godzin tygodniowo na Facebooku, nie zastanawiamy się, jak ogromną wartość nasze działania mają dla marek, o których wspominamy.
reklama
Jak niedawno wspominał twórca serwisu PayPal, Facebook ma szansę zostać jedną z najbardziej wartościowych firm na świecie. Jego ogromna wycena wynika jednak w dużej części z tego, że jest pośrednim źródłem dużych zysków dla wielu firm.
Niełatwo o wyliczenie dokładnej wartości wiadomości publikowanych w serwisach społecznościowych, ale według badań przeprowadzonych przez ChompOn jest ona zaskakująco duża. Z raportu wynika, że jedno kliknięcie użytkownika w przycisk "lubię to" warte jest średnio 8 dolarów, natomiast korzyści wynikające z lojalności w stosunku do danej marki mogą być znacznie większe.
Jeszcze więcej warte jest umieszczenie informacji w osobnej wiadomości na naszej facebookowej ścianie - ChompOn wycenił każdą średnio na 14 dolarów. Podobne badanie przeprowadzono także dla Twittera, gdzie wyniki były o wiele gorsze niż w przypadku największej na świecie społeczności. Jeden tweet jest tu z kolei wyceniany na 5 dolarów, natomiast dodanie kogoś do obserwowanych - na zaledwie 2 dolary.
Metodyka badań pozostawia niestety wiele do życzenia, gdyż autorzy podzielili jedynie cały zysk przez liczbę wspomnianych wiadomości na Facebooku oraz tweetów. Choć oczywiste jest, że wyniki mogą się znacznie różnić w każdym przypadku, serwisom społecznościowym nie da się odmówić wielkiej siły, której jak wspominaliśmy niedawno, boją się nawet największe światowe mocarstwa.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|