Olbrzymie wpływy Apple na rynku mobilnych aplikacji nie podobają się wydawcom, którzy w wielu przypadkach będą zmuszeni do podniesienia cen.
Niedawno wspominaliśmy w Dzienniku Internautów o subskrypcjach, które Apple wprowadziło do AppStore. Wciąż nie milkną głosy na temat prowizji, jakich zażyczyła sobie firma z Cupertino.
Serwis DownloadSquad dotarł do rozmowy na IRC, w której Richard Jones, twórca serwisu Last.fm, w gorzkich słowach wypowiada się na temat nowości serwowanych przez Apple. Wspomina on, iż wymagając aż 30 proc. prowizji, Steve Jobs chciał "wykończyć" dostawców strumieniowej muzyki, prawdopodobnie by w przyszłości samemu uruchomić taką usługę dla iPhone'a.
W jednym z wywiadów Jones wspomina także, iż 30 proc. prowizji "czyni subskrypcję muzyki ekonomicznie nierentowną". Apple, które już teraz odnosi olbrzymie sukcesy na polu iTunes, może w ten sposób pozbyć się konkurencji.
Jak jednak wspominają prawnicy cytowani przez Wall Street Journal, taki ruch ze strony Apple może przyczynić się do wszczęcia postępowania mającego na celu sprawdzenie, czy firma działała zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji. Tymczasem Google udostępniło niedawno bardzo podobną usługę One Pass, w której od wydawców ma żądać prowizji na poziomie 10 proc.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|