Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google wciąż podatne na manipulowanie pozycją w wynikach wyszukiwania

14-02-2011, 12:10

Właściwie dla użytkowników, którzy opanowali tajniki SEO, nie jest to nic nowego. Dziwić może za to skala, na jaką wciąż się to udaje.

Google potrafi już pomóc nawet w organizacji wesela, natomiast wciąż ma problemy z najważniejszym elementem swojej wyszukiwarki - pozycjonowaniem. 

>>Czytaj także: Facebook ulubioną przynętą cyberoszustów

Sonda
Google prezentuje wyniki wyszukiwania dobrej jakości?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Właściciele witryn ścigają się między sobą, by to na własny serwis skierować ogromny ruch płynący z wyszukiwarki, jednak nie zawsze chwytają się dozwolonych metod. Google zachęca, co prawda, do optymalizacji witryn pod kątem robotów wyszukiwarek, jednak już na przykład obecność w sieci wymiany linków skutkuje zwykle obniżeniem danej witryny w wynikach wyszukiwania.

New York Times naświetlił jakiś czas temu przypadek sklepu JCPenny, któremu przez długi czas udawało się być w czołowych wynikach wyszukiwania dla różnorodnych zapytań, takich jak: sukienki, meble, dżinsy czy dekoracje. Jak zauważa gazeta, tak istotna manipulacja w okresie świątecznym mogła znacznie wpłynąć na wyniki firmy.

Po tym jak sprawę nagłośniono, Google oczywiście mocno ukarało witryny sklepu, praktycznie usuwając je z wyszukiwarki. Jak jednak zaznacza przedstawiciel Mountain View, nie jest to wcale sukces i "wolałby, aby skrypty wyszukiwarki wyłapały taką sytuację szybciej".

Wikipedia opanowała popularne zapytania
fot. DI - Wikipedia opanowała popularne zapytania
Problem wpływania na wyniki wyszukiwania szybko jednak nie odejdzie w niepamięć, a jak pokazało badanie Experian Hitwise, 35% linków prezentowanych w Google jest tak słabej jakości, że użytkownicy wcale w nie nie klikają.

>>Czytaj także: Szef Nokii bije na alarm - gigant utkwił w kryzysie


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *