Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Hyperion i MNI Telecom - kolejny krok na drodze do połączenia

05-01-2011, 22:09

W wyniku połączenia powstanie operator mający ponad ćwierć miliona klientów. Bez innowacyjnego podejścia trudno będzie mu osiągnąć sukces, zwłaszcza że ani Dialog, ani tym bardziej Netia, łatwo rynku nie oddadzą.

robot sprzątający

reklama


Pod koniec października zeszłego roku Dziennik Internautów podał informację o planowanej konsolidacji aktywów telekomunikacyjnych należących do funduszu inwestycyjnego MNI S.A. Jest on właścicielem MNI Telecom S.A., a ten z kolei posiada 32,98 proc. udziałów w Hyperionie S.A. W pierwszej połowie listopada podjęto decyzję o połączeniu obu firm. Cel - powstanie silniejszego operatora telekomunikacyjnego.

>> Czytaj więcej: MNI Telecom konsoliduje rynek

30 grudnia 2010 roku zarządy obu firm złożyły w odpowiednich sądach rejonowych plan połączenia spółek. Będzie ono polegało na przejęciu całości majątku MNI Telecom S.A. przez Hyperiona S.A. Cały proces powinien zakończyć się w pierwszej połowie 2011 roku.

Zarządy proponują, aby za jedną akcję MNI Telecom S.A. fundusz MNI S.A. otrzymał 0,16 akcji Hyperionu. W sumie MNI S.A. otrzyma 23.021.500 walorów Hyperionu wartych 5,92 zł każdy. Jednocześnie nastąpi podwyższenie kapitału zakładowego tej ostatniej spółki o 23,02 mln złotych.

W wyniku połączenia powstanie podmiot posiadający już w tym momencie około 270 tysięcy klientów. Oferować on będzie pełen wachlarz usług - telefonię stacjonarną i komórkową, szerokopasmowy dostęp do internetu, telewizję, a także detaliczną i hurtową dzierżawę łączy.

Do końca 2013 roku Hyperion chce zwiększyć liczbę klientów do 380 tysięcy i to zarówno poprzez wzrost organiczny (rozszerzenie zasięgu terytorialnego świadczonych usług), jak i kolejne przejęcia lokalnych sieci ethernetowych i kablowych (jest to strategia analogiczna do realizowanej cały czas przez Netię). Dla firmy kluczowe znaczenie ma zwiększenie liczby sprzedawanych poszczególnym klientom usług - oferowane pakiety mają być dostosowane do indywidualnych potrzeb.

Działania te powinny pozytywnie odbić się na wynikach finansowych firmy. W roku 2013 przychody powinny wynieść 350-400 mln złotych, natomiast EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) 100 mln złotych.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

8,1 mln sprzedanych Kinectów