Yahoo, największy amerykański portal, w połowie stycznia rozpoczyna walkę o polski rynek internetowy. Strategia: współpraca z polskimi gigantami sieci zamiast walki.
reklama
Walkę o polskiego użytkownika i wart prawie 1,5 mld zł rynek reklamy internetowej amerykański gigant rozpocznie oficjalnie 13 stycznia 2011 r. Wtedy rusza polska strona Yahoo.pl – potwierdza w rozmowie z „DGP” Bartłomiej Swojak, country content manager Yahoo na polskim rynku. Do tego czasu po wpisaniu do przeglądarki adresu polskiej domeny użytkownicy będą trafiać do brytyjskiej wersji.
Starania o reklamodawców już trwają. W sprzedaży reklam w serwisie pośredniczyć będzie agencja ARBO Interactive, która oferuje też powierzchnię reklamową na Facebooku. Mam już w e-mailu ich ofertę w polskim Yahoo na styczeń – mówi przedstawiciel jednego z domów mediowych.
Walkę o polskich internautów, jak przyznaje Bartłomiej Swojak, amerykański gigant zacznie od usług pocztowych. Wprawdzie polscy użytkownicy mają polską wersję usługi pocztowej Yahoo od kilku lat, ale to starsza wersja. Start polskiego serwisu zbiegnie się z globalną premierą nowej usługi pocztowej portalu. Będzie udostępniona też polskim użytkownikom – dodaje.
Poczta to jedyny polski przyczółek Yahoo. Poza tym wielu internautów korzysta z zagranicznych stron giganta. Z danych Yahoo wynika, że obecnie z Polski wszystkie jego serwisy odwiedza miesięcznie blisko 10 mln unikalnych użytkowników. Z kolei według danych Megapanelu liczba tzw. realnych użytkowników to tylko 1,8 mln (większość trafia do poczty).
W serwisie dostępne będą polskie wiadomości, polityka, biznes i rozrywka. Bartłomiej Swojak podkreśla, że będą rozwijane, bo stale toczą się rozmowy z polskimi dostawcami treści, w tym z wydawcami prasowymi. Nie ujawnia jednak z którymi. Yahoo negocjuje też z portalami.
Więcej w Forsal.pl w artykule Onet, WP, Interia i o2 mają nowego konkurenta. Startuje polska strona Yahoo.pl
Michał Fura
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|