Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ponad 28 miliardów dolarów wart jest polski rynek teleinformatyczny. 70 proc. z tego przypada na telekomunikację, w tym płatną telewizję, a tylko 30 proc. na informatykę. Na Zachodzie proporcje są odwrotne.

Choć zarówno usługi telekomunikacyjne, jak i sam sprzęt są u nas na wysokim poziomie, to z szeroko pojętą informatyzacją nie jest już tak dobrze. Z raportu Digital Planet 2010, przygotowanego przez World Information Technology and Services Alliance, wynika, że w 2013 roku wartość całego polskiego sektora informatycznego zbliży się do 9 mld dol., podczas gdy sektora telekomunikacyjnego – do 25 mld dol.

Tymczasem na Zachodzie proporcje są odwrotne. W Niemczech, Wielkiej Brytanii czy we Francji rynek komputerów, usług internetowych i oprogramowania jest dwukrotnie większy od telekomunikacyjnego, oferującego m.in. usługi telewizji cyfrowej.

Specjaliści podkreślają, że firmy telekomunikacyjne coraz agresywniej wchodzić będą w rynek internetu, a dokładniej – nowoczesnej infrastruktury. A to może napędzić rozwój w samym sektorze informatycznym. Ale na razie – według WITSA – pod względem sprzętu, oprogramowania i usług komputerowych nie rozwijamy się zbyt spektakularnie. W rozwiniętych krajach to informatyka przerosła telekomunikację. U nas usługi i sprzęt informatyczny nadal wymagają nakładów i to sporych – komentuje Iszkowski, prezes PIIT.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Teleinformatyka: Telewizor lepszy niż komputer

Sylwia Czubkowska

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *