Motorem wzrostu mają być tablety. Firma z Tajwanu chce, by w przyszłym roku nawet co piąte sprzedane tego typu urządzenie wyprodukowane zostało w jej fabrykach. Będzie trudno, gdyż Apple tak łatwo rynku nie odda.
reklama
Acer, drugi na świecie producent komputerów osobistych (13 procent udziału według IDC, lepszy wynik ma jedynie Hewlett-Packard), chce w przyszłym roku zdobyć 15-20 procent rynku tabletów. Obecnie jest on zdominowany przez jeden produkt - iPada firmy Apple. Analitycy spodziewają się, że w roku 2011 sprzedanych zostanie 40-50 milionów tego typu urządzeń, a średnioroczne tempo wzrostu na tym rynku ma wynieść 57,4 proc. w latach 2010-2014.
Potencjał tego rynku jest ogromny, trzeba zatem się spieszyć z prezentowaniem swoich produktów. Nie ma jednak wątpliwości co do tego, że większość z tabletów, które w przyszłym roku znajdą nabywców, będzie miało logo Apple'a. Firma wciąż inkasuje premię za pierwszeństwo, choć konkurenci powoli się pojawiają - wśród nich chociażby Samsung Galaxy Tab czy Acer Iconia (zobacz wideo w tekście Acer Iconia: kolejny dwuekranowy tablet/laptop (wideo)).
Tajwańska firma stawia przede wszystkim na Chiny i inne rynki rozwijające się. To pierwsze państwo odpowiada obecnie za 7 procent przychodów, będzie to się jednak szybko zmieniało. Przyszłoroczne wpływy ze sprzedaży mają bowiem wzrosnąć z 1 do 2,5 mld dolarów. Dotyczyć to będzie zarówno tabletów, jak i komputerów czy smartfonów.
Thomson Reuters spodziewa się wzrostu przychodów na poziomie 14 procent (do 25 mld dolarów) w roku 2011 i kolejnych 13 procent rok później. Firma ma solidne fundamenty finansowe, co doceniają inwestorzy kupujący jej akcje i windujący ich kurs do rekordowych poziomów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|